La Diputació de Castelló activa la plataforma de continguts audiovisuals Play Castelló per a promocionar la província de manera global

274
PUBLICITAT

La Diputació de Castelló ha posat en marxa la plataforma de continguts audiovisuals PLAY CASTELLÓ, “una eina estratègica de màrqueting per a la promoció del patrimoni cultural, festiu i patrimonial, entre altres continguts, de la província”, tal com ha assenyalat hui Xaro Miralles, diputada de Noves Tecnologies, acompanyada per Héctor Parra, CEO de l’empresa Cinfo, encarregada de desenvolupar aquesta nova eina. A la plataforma ja es pot accedir en internet a través de l’enllaç playcastello.dipcas.es i en les pròximes setmanes ja estarà operatiu per a Android, IOS i en les Smart TV.

Xaro Miralles ha ressaltat que en l’actualitat la informació es consumeix, principalment, a través de mitjans audiovisuals, webs i altres dispositius mòbils, d’aquí ve que la Diputació vulga aprofitar aquests avantatges que ens permeten les noves tecnologies”. Per això, considera que “la possibilitat de veure el que es vulga, quan es vulga i des d’on es vulga, ens permetrà que des de Castelló, o des de qualsevol part del territori nacional o internacional, puguem mantindre’ns informats d’allò més destacat i característic dels nostres municipis”.

A l’hora de dissenyar els continguts, de la mà de l’empresa adjudicatària, s’ha incidit, d’una banda, en una part institucional, dedicada a la labor que duu a terme la Diputació, amb informació de caràcter executiu com poden ser les seues sessions plenàries, comunicacions i esdeveniments oficials, així com altres aspectes relacionats amb la part operativa de la institució.

Un altre dels apartats que configuren els continguts es refereixen a la categoria ‘Pobles’, on figura una relació de tots els municipis que configuren la nostra província “i on es publicaran tots aquells vídeos que ens subministraran els propis ajuntaments per a la promoció i difusió dels seus valors”.

La plataforma PLAY CASTELLÓ també compta amb altres apartats relatius al ‘Patrimoni’ en les seues diferents facetes: arqueològic, artístic o religiós; informació relativa al ‘Medi Natural’; a la promoció del ‘Turisme’ de la nostra província, amb informació d’activitats en fires i certàmens nacionals i internacionals; a les ‘Festes’; a la ‘Gastronomia’ i al ‘Esport’.

Una característica diferencial d’aquesta estratègia de comunicació és que “s’afegiran de manera gradual tots aquells arxius audiovisuals que ens subministraran els ajuntaments, sota una supervisió de les seues condicions tècniques, i acompanyats d’un text o sinopsi del contingut de les imatges que es mostraran. Tot això amb un nivell d’exigència elevat com correspon a un mitjà de comunicació tan potent com el que els presentem”, ha ressaltat Miralles, qui insisteix que la ciutadania “gaudirà una plataforma audiovisual que servirà, sens dubte, per a reforçar el coneixement i la difusió de tots aquells valors que representen els nostres pobles i ciutats, i també, les nostres gents”.

Héctor Parra, per part seua, que ha acompanyat en la presentació a la diputada al costat d’Antonio Sáez, cap del Servei d’Informàtica de la Diputació, i Vicent Rubio, del Servei d’Administració i Innovació Pública de la institució, ha destacat l’aposta de la Diputació de Castelló “per posar en mans de la ciutadania una nova manera de veure la televisió d’aquesta manera, perquè no hi ha altres diputació a Espanya que haja fet una aposta tan forta”. PLAY CASTELLÓ, segons ha explicat, “té un ús ràpid i senzill, permetrà també l’emissió d’esdeveniments en directe i està preparada per a suportar vídeos en 4K”.