La Diputació aprova les bases de les ajudes per a la promoció turística dels ajuntaments amb més de 1,5 milions d’euros

152
PUBLICITAT

Són nou convocatòries de subvencions per a afavorir la desestacionalització

El Patronat Provincial de Turisme de la Diputació de Castelló ha activat les bases que regiran les convocatòries de subvencions i que ascendixen a més de 1,5 milions d’euros. La Comissió Permanent del Patronat Provincial de Turisme, presidida pel vicepresident i responsable de l’àrea, Andrés Martínez, ha aprovat per unanimitat fins a nou bases reguladores de subvencions “destinades a reforçar la promoció, la desestacionalització i la projecció turística del conjunt de la província”, ha explicat el diputat provincial.

En primer lloc, la Comissió Permanent ha aprovat les bases i convocatòria de subvencions a ajuntaments o els seus organismes autònoms per a l’organització de Festes Declarades d’Interés Turístic. Unes ajudes que compten amb un pressupost de 125.000 euros i de les quals podran beneficiar-se els municipis que tinguen festes declarades d’interés turístic internacional, nacional, autonòmic o provincial.

La quantia de la subvenció no podrà superar el 50% de les despeses subvencionables de l’activitat, sent 12.600 euros la subvenció màxima per als esdeveniments declarats d’interés turístic internacional; una quantia màxima de 9.000 euros per a esdeveniments d’interés turístic nacional; 7.000 euros per a interés autonòmic i 2.000 per als esdeveniments d’interés turístic provincial.

Quant a les subvencions per a informadors turístics, el pressupost ascendix a 400.000 euros “i, en este cas, poden sol·licitar ajuda tots els ajuntaments o organismes autònoms de la província de Castelló”, ha explicat Martínez, qui ha afegit que, de la partida global, cada ajuntament sol·licitant podrà rebre fins a un màxim de 10.000 euros i això dependrà del pressupost municipal del sol·licitant.

Ajudes per a municipis no turístics

Pel que fa a les bases que regularan les ajudes destinades a la producció de material promocional en línia i off-line, estes estan dirigides als municipis no turístics i compten amb un pressupost total de 80.000 euros. La quantia de la subvenció no podrà suposar el 50% de les despeses subvencionables de l’activitat, sent la subvenció màxima per beneficiari de 3.000 euros.

Per a l’organització d’esdeveniments gastronòmics, el Patronat Provincial de Turisme destina una partida econòmica de 90.000 euros per a aquells ajuntaments que organitzen este tipus d’esdeveniments que tenen l’objectiu de promocionar l’oferta gastronòmica provincial i aquella sota la marca Castelló Ruta de Sabor. La quantia de la subvenció no podrà superar el 50% de les despeses subvencionables de l’activitat, sent la subvenció màxima per beneficiari de 10.000 euros.

Respecte a l’enfortiment del producte turístic per a mancomunitats, associacions intermunicipals i consorcis, les subvencions ascendixen a un total de 550.000 euros i es destinaran a la creació i/o difusió d’actuacions i/o recursos turístics susceptibles de ser consumides pel turista durant la seua estada de vacacions a la província de Castelló. En totes elles, la quantia de la subvenció no podrà superar el 80% de les despeses subvencionables de l’activitat, sent la subvenció màxima per beneficiari de 50.000 euros.

Respecte a les subvencions destinades a l’organització de cicles i concerts de música, estes ajudes estan destinades a les entitats organitzadores. L’import total ascendix als 300.000 euros i la quantia de la subvenció no podrà superar el 80% de les despeses subvencionables de l’activitat, sent l’ajuda màxima per beneficiari de 30.000 euros. Quant a les activitats o programes subvencionables, els cicles de música hauran de tindre una duració mínima de 3 dies, consecutius o no consecutius, en un interval de temps de 30 dies o menys, i que estiguen agrupats sota una única marca comercial. Mentres que els concerts de música hauran de tindre com a mínim 3.000 assistents.

Finalment, les subvencions dirigides a entitats privades sense ànim de lucre per a la creació i difusió de l’oferta turística, la partida ascendix a 100.000 euros i l’ajuda no podrà superar el 80% de les despeses subvencionables de l’activitat sent la subvenció màxima per beneficiari de 20.000 euros.