Foto trufa
Foto trufa
Imatges d’Instagram

La Diputació de Castelló ha propiciat , a través de l’organització d’un blogtrip amb especialistes durant les Jornades Gastronòmiques de la Tòfona i la Fira de la Tòfona , que més de 240.000 persones coneguin les virtuts turístiques i gastronòmiques de l’interior de Castelló a través de les xarxes socials i els blocs.
El diputat de Turisme d’Interior , José Pons , ha explicat que ” cada dia és més important el paper que juguen les noves tecnologies en el sector turístic , i en aquest sentit , implementem totes les accions que puguin aprofitar aquest impacte entre els nostres potencials turistes i mercats . Per això , no només realitzem campanyes de co -màrqueting amb importants operadors turístics per potenciar les reserves online , sinó que també treballem pel posicionament de la marca turística de Castelló com destí prioritari a través de les xarxes socials i els blocs, i la incorporació de les noves tecnologies a l’estratègia promocional turística és cada dia més important i intensa ” .

L’elevada interactivitat i participació suscitades per les publicacions realitzades pels principals bloggers a nivell nacional que van visitar els pobles de l’interior de Castelló va ser tal que milers de persones van compartir continguts , comentar i seguir el blogtrip realitzat durant el cap de setmana de la Fira de la tòfona a Benassal aquest mes de febrer .

-L’impacte de les xarxes socials

Per a totes les comunicacions realitzades a la xarxa social Twitter relacionades amb les Jornades de la Tòfona al blogtrip , es va generar el hashtag # Tòfona Castelló que ha obtingut més de 900 tweets realitzats per part de 174 comptes diferents que van arribar a més de 235 mil comptes i que van produir gairebé 4 milions d’impressions . En aquest sentit , durant el cap de setmana de la Fira de la Tòfona , el compte del Patronat Provincial de Turisme va ser la més retuiteada amb més de 90 RTs en tres dies .

” Hem de tenir en compte no només l’aspecte quantitatiu sinó també el qualitatiu , ja que diversos xefs com Paco Torreeblanca , Kiko Moya , o Bàrbara i Vicente del programa ‘ Top Xef ‘ retuitejar continguts de la tòfona de Castelló . En l’àmbit periodístic , també els periodistes especialitzats de diversos mitjans referents en l’àmbit nacional ho van publicar , amb la qual cosa és importantíssim per al posicionament del nostre destí “, ha assenyalat Pons .

A la xarxa de fotos Instagram , la campanya va aconseguir distribuir més de 175 imatges de la província , que van produir més de 2.500 ‘ m’agrada ‘ .

I Facebook va aconseguir més de 200 posts que van sumar més de 1.500 m’agrada i generar centenars de comentaris . A més , es va aconseguir que importants guies de viatges canviessin les seves capçaleres a les xarxes socials per imatges de l’interior de la província de Castelló .