La Agència Tributària Valenciana posa en marxa un assistent virtual que ajuda a liquidar l’impost relatiu a la compra de vehicles usats

161

– Estarà disponible, des de dimarts que ve 20 abril, en la web de la ATV

La Agència Ttributària Valenciana (ATV) posarà en marxa a partir del pròxim dimarts, 20 d’abril, un assistent virtual que ajudarà els ciutadans a emplenar, com a projecte pilot, l’autoliquidació de l’impost derivat de la compravenda de vehicles, vaixells o aeronaus usats, el denominat model 620 i, progressivament, anirà ampliant-se a altres models d’autoliquidació d’impostos.

El nou assistent virtual de la ATV, accessible des de la seva pàgina web consultar aquí, permet simular una conversa amb ell a través d’una finestra de diàleg, oferint respostes instantànies a les qüestions que vagin plantejant-li els contribuents al llarg d’aquest procés, permetent que s’empleni de forma totalment telemàtica aquest model d’autoliquidació.

La directora de la ATV, Sonia Díaz, ha explicat que aquest servei suposa “un pas més” en l’atenció que es presta als contribuents. “El nostre objectiu és facilitar al màxim el compliment de les seves obligacions tributàries”, ha assenyalat.

De moment, l’assistent virtual ha estat programat per a ajudar a la ciutadania en l’emplenament del model 620 de compravenda de vehicles usats, encara que Sonia Díaz ha anunciat que des de la ATV “estem treballant per a completar aquesta primera versió, ampliar les seves funcionalitats i estendre la seva competència a altres models i àmbits tributaris”.

“Les noves tecnologies ens ofereixen llits àgils i de qualitat per a comunicar-nos amb els ciutadans i ajudar-los en les seves obligacions. Les administracions públiques hem d’aprofitar tots els avantatges que puguin oferir-nos”, ha explicat Sonia Díaz.

Un ‘bot’ és un ‘programari’ d’intel·ligència artificial capaç de realitzar una sèrie de tasques pel seu compte, sense l’ajuda de l’ésser humà. Seguint aquesta línia, els i assistents virtuals, també denominats ‘chatbots’, són un tipus de ‘bot’ que interactua amb la persona usuària mantenint converses senzilles. Aquest tipus de ‘programari’ és utilitzat habitualment per a dur a terme tasques i funcions d’atenció al client.