José Martí subratlla l’esforç de la Diputació i els empresaris perquè Castelló Ruta de Sabor, festivals i Cycling Castelló impulsen el turisme a la província aquest 2022

728
Apostes turístiques de la Diputació de Castelló en FITUR 2022
Apostes turístiques de la Diputació de Castelló en FITUR 2022
PUBLICITAT

Nota de premsa Diputació de Castelló

  • El president de la Diputació, en la plaça central del pavelló de la Comunitat Valenciana en Fitur, ha subratllat que “ara sí que és el moment de posar en valor l’àmplia oferta turística de la província, gràcies a l’esforç de tot el sector i al suport del Patronat Provincial de Turisme durant aquests mesos de pandèmia”
  • La diputada de Turisme, Virginia Martí, ha destacat que aquest 2022 “anem a deixar clar que estem preparats per a oferir més i millors productes adaptats a la nova demanda emergent a la nostra província i per a recuperar el dinamisme de productes que ens han fet ser un destí de referència

El president de la Diputació, José Martí, ha posat en valor avui en Fitur el “potencial” de la província per a aconseguir que aquest 2022 “siga l’any de Castelló”. Amb un contundent “ara sí”, Martí ha subratllat que “és el moment de posar en valor l’àmplia oferta turística de la província, gràcies a l’esforç de tot el sector i al suport del Patronat Provincial de Turisme durant aquests mesos de pandèmia”.

Aquestes reflexions les ha realitzades en la presentació de les apostes turístiques de la Diputació per a 2022, en un acte celebrat en la plaça central del pavelló de Turisme Comunitat Valenciana de la Fira Internacional de Turisme (Fitur), inaugurada avui a Madrid.

José Martí ha volgut donar en un primer moment les “gràcies als sanitaris i a tots els col·lectius que treballen sense descans enfront del coronavirus” i “gràcies a la ciència pel seu extraordinari treball en posar al nostre abast les vacunes, tan necessàries per a protegir-nos i per a ajudar a la recuperació de la normalitat”. I és un aspecte al seu parer clau perquè sabem que si la recuperació econòmica està més a prop que mai és en part als elevats nivells de vacunació. I tot això, al seu parer, “ens dissenya, sens dubte, un escenari en el sector turístic que ens fa ser optimistes malgrat que ara la pandèmia seguisca amb nivells complicats de contagis”.

Castelló Ruta de Sabor

El president, en aquesta línia, ha remarcat que “estem convençuts que és el moment de Castelló, que enguany tindrà tres grans apostes que es complementaran amb moltes més”. Així, “gràcies a Castelló Ruta de Sabor estem segurs que competirem de manera intensa per la província com a destí de turisme gastronòmic, perquè gràcies a Castelló Ruta de Sabor estem impulsant i dinamitzant la producció agroalimentària de qualitat i proximitat amb 144 productors certificats amb el nostre segell de qualitat”.

I és que la província de Castelló compta amb una immensa i variada oferta de productes, des de la mar amb els peixos de les llotges, des de l’horta amb les millors hortalisses i fruits del camp, “passant pels prats i muntanyes de l’interior on el nostre ramat pastura per a produir carns d’excel·lent qualitat, la nostra mar d’oliveres mil·lenàries o les preuades tòfones”.

Però Castelló Ruta de Sabor és molt més ja que en el programa participen 313 empreses, 144 agroalimentàries i 169 turístiques que desenvolupen i impulsen el turisme gastronòmic, “acostant els nostres productes als turistes des de la taula d’un restaurant o a través d’experiències gastronòmiques directament allí on s’elaboren o produeixen els productes”.

Cycling Castelló

Al costat d’això, “Castelló, ara sí, està preparat per a desenvolupar-se com a destí de cicloturisme” a través de Cycling Castelló, un nou club de producte turístic desenvolupat per a ordenar l’oferta i recursos vinculats al ciclisme, posant en valor noves rutes i itineraris per a ser gaudits pel ciclista”. Ací també juga un paper important per a la imatge de marca i posicionament de la província l’organització d’importants esdeveniments esportius, com el cas de la Mediterranean EPIC en les seues dues modalitats.

Terra de Festivals

I finalment, “Castelló, ara sí, “recuperarà l’esplendor de la Terra de Festivals que som, perquè després de dos anys sense la nostra habitual cita amb els vostres festivals, podrem tornar a gaudir de la música i l’ambient dels festivals a la nostra província, amb els qui hem estat per a ajudar-los en aquesta dura travessia”.

Amb tot això, per al president de la Diputació hi ha una lectura clara, que no és altra que “reforçar el treball conjunt de sector públic i privat. “Així ho degustem a Castelló Ruta de Sabor, ho gaudim a Castelló Cycling i ho ballem en els festivals”. I, al seu parer, “aquest és el camí per a continuar dotant d’oferta singular, d’experiències inoblidables, a les nostres comarques: perquè la Diputació, el Patronat Provincial de Turisme, ha demostrat la seua capacitat per a situar Castelló en el mapa dels desitjos i en una de les millors destinacions turístiques del país”.

Per a concloure, ha apuntat que “algú va dir una vegada que “un viatge es viu tres vegades: quan el somiem, quan el vivim i quan el recordem”. Per això, “somien amb visitar Castelló, visquen totes les seues experiències i, els assegure, que el record els quedarà per sempre”.

Virginia Martí

D’altra banda, la diputada de Turisme, Virginia Martí, ha deixat clar “el treball desenvolupat durant aquests mesos malgrat la pandèmia, perquè hem treballat de la mà del sector en el desenvolupament i millora de la cartera de productes de la nostra província”. Ara, en 2022, “venim a dir-li al món que estem preparats per a oferir més i millors productes adaptats a la nova demanda emergent i per a recuperar el dinamisme d’altres productes que ens han fet ser un destí de referència”.

Xefs

L’acte ha comptat també amb la presència dels xefs dels 3 restaurants de la província que compten amb una Estrela Michelin: Miguel Barrera, del Restaurant Cal Paradís de la Vall d’Alba; Raúl Resino, del Restaurant Resino de Benicarló, i Alexandra Herrador i Emmanuel Carlucci, del Restaurant Atalaya d’Alcossebre. Barrera, en representació de tots ells, ha posat en valor la singularitat de la província, que ofereix des de la mar Mediterrània a l’interior “el millor” per a fer de la gastronomia una aposta turística de qualitat.

Per part seua, Héctor de la Cagiga, impulsor de la Mediterranean Epic, ha defensat la província “com el millor escenari esportiu que es pot tindre”, subratllant l’impacte a nivell mundial de la prova i “la repercussió que té per a la imatge de la província”. Finalment, David Sánchez, promotor del FIB i l’Arenal, i Claudio Giust, del Rototom, han animat a les administracions a seguir al costat dels festivals, que són un dels grans emblemes de la província de Castelló.

DECLARACIONS DEL PRESIDENT DE LA DIPUTACIÓ DE CASTELLÓ, JOSÉ MARTÍ
DECLARACIONS DE LA DIPUTADA DE TURISME, VIRGINIA MARTÍ
DELCARACIONS DEL XEF MIGUEL BARRERA
DECLARACIONS DEL IMPULSOR DE LA MEDITERRANEAN EPIC, HÉCTOR DE LA CAGIGA
DECLARACIONS DEL PROMOTOR DEL FIB I L’ARENAL, DAVID SÁNCHEZ