José Martí: “La nova marca aporta modernitat i dinamisme per a reforçar la diversitat de l’oferta turística de la província de Castelló”

578
PUBLICITAT

Nota de premsa de la Diputació de Castelló

La Diputació de Castelló ha presentat hui a la fira Fitur de Madrid la nova marca turística que, sota el paraigua del Patronat Provincial de Turisme, abrigallarà la imatge de les huit comarques castellonenques per a donar a conéixer la seua oferta, “una marca que transmet la modernitat i diversitat de la província de Castelló, respectant actius clàssics com la naturalesa, el patrimoni i la sostenibilitat”.

Així ho ha destacat el president de la institució, José Martí, en l’acte celebrat en la plaça central del pavelló de Turisme Comunitat Valenciana al costat de la diputada provincial, Virginia Martí; el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, i una representació d’alcaldes i alcaldesses, diputats provincials i empresaris de Castelló.

 El president, en aquesta línia, ha incidit en què “estem davant una marca que, sincerament, creiem que representa molt millor la pluralitat d’identitats i realitats que conflueixen a Castelló, d’aquí ve que no podem més que enaltir el treball de Gimeno Gràfic, amb Pepe Gimeno al capdavant”.

Aquesta nova imatge, com ha relatat José Martí, “ha arribat per a donar la personalitat pròpia que es mereix el projecte de Castelló per a la recuperació i transformació del nostre sector turístic”. Al seu judici, “la marca transmet la combinació cromàtica que pretén posicionar Castelló en els mercats nacionals i europeus com un destí que va més enllà de la tradicional imatge associada al sol i platja, com a destinació turística diversa i sostenible, generant una dinamització turística transversal entre la costa i l’interior.

“És una obra que evoca diverses sensacions com el verd de les muntanyes i els paisatges d’interior, l’arena de la platja, el blau de mar mediterrània, el dinamisme amb les ones trencant en arribar a la costa i les postes de sol al capvespre. Aporta modernitat, innovació i resulta molt més concorde als temps actuals, donant cobertura a la diversitat de segments i productes turístics de la província i compta amb aplicacions per a diferents suports”, ha assenyalat José Martí, qui ha afegit, en qualsevol cas que “una marca no és res sense un projecte, sense un producte i sense una identitat”.

I aquest projecte global passa per diferents objectius de cara als pròxims mesos. Un d’ells és la ferma aposta per l’impuls a la comercialització i el posicionament en línia de la província, amb el desenvolupament d’una nova central de reserves que aglutinarà tota l’oferta de la província i impulsarà el desenvolupament i posicionament dels productes experiencials de la província i que fa d’ella un destí totalment diferenciat d’uns altres.

A això s’unirà un nou pla estratègic amb vocació de transformació per a la província que ha de servir per a liderar un projecte provincial de captació de fons europeus Next Generation, a més d’una nova orientació del Patronat al mercat turístic de les experiències, basada en el desenvolupament i impuls de productes de valor afegit, “a través del desenvolupament i consolidació de dos nous clubs de producte turístic: un gastronòmic, basat en Castelló Ruta de Sabor; i un altre de caràcter esportiu, basat en el cicloturisme”.

En aquest mateix sentit, i a conseqüència del nou paradigma turístic a conseqüència de la pandèmia, el Patronat està treballant de la mà del diputat provincial de Carreteres, Santi Pérez, en el desenvolupament d’un pla d’adaptació de vies i senyalització cicloturista amb l’objectiu de convertir la província de Castelló en la primera província Cicloturista (bikefriendly) d’Espanya. A més, el pla del cicloturisme de muntanya o BTT, el patronat també està definint Gran Recorregut Cicloturista de muntanya que discórrega per tota la província, vertebrant i posant en valor els centenars de quilòmetres d’aquestes rutes amb els quals ja compta els destins de la província.

“Castelló es mou, és dinamisme i acció, valors que recullen una marca que estem convençuts té un llarg recorregut i que, segur, marcarà un nou punt d’inflexió en la promoció turística de Castelló, una província infinita”, ha conclòs el president.

La diputada de Turisme, Virginia Martí, ha reconegut per la seua part el dur any viscut pel sector després de mesos de confinament, restriccions i distanciament, “unes obligacions que els i les castellonenques hem complit responsablement perquè enteníem que era la millor manera de preparar-nos per a la “remuntada” turística que confiem comence a curt termini”.

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha destacat que, en moment de canvis, cal saltar a l’arena amb noves motivacions i fer ballar les neurones dels altres davant el nou”. Per això, enalteix la força de Castelló en aquest context de canvi de l’oferta, la demanda i dels mercats. “Tenim la gran oportunitat d’irrompre amb l’emoció del nou i Castelló és capaç de convéncer, atrapar i fidelitzar”, ha subratllat el secretari autonòmic, per a qui la nova marca del Patronat Provincial de Turisme “marca el moment de reinvenció de Castelló”.