José Martí i Pedro Delgado destaquen en Fitur el potencial de Castelló per a convertir-se en una destinació cicloturista de qualitat

802
Pedro Delgado i José Martí durant la passada Vuelta a España
Pedro Delgado i José Martí durant la passada Vuelta a España
PUBLICITAT

Nota de premsa Diputació de Castelló

  • Martí: “Des del ciclista més avesat a la família que aposta per trajectes suaus, tots tenen la seua destinació ideal en alguna de les huit comarques de Castelló”
  • Delgado: “Castelló ho té tot i té molt a aportar perquè té les millors condicions per a conéixer la província sobre les dues rodes de la bicicleta”

El president de la Diputació de Castelló, José Martí, ha donat a conéixer aquest migdia en la Fira Internacional de Turisme (Fitur) la gran aposta de la institució provincial per convertir les comarques castellonenques en una destinació cicloturista de qualitat que cobrisca les expectatives de tota mena de visitants amants de les dues rodes.

José Martí, acompanyat per la diputada provincial Virginia Martí, ha donat les claus del projecte turístic de la mà del reconegut ciclista espanyol Pedro Delgado, qui en la presentació no ha dubtat a destacar tot el potencial que té la província per a atendre les necessitats de tota mena de ciclista, el competitiu i el familiar.

Pedro Delgado, en la presentació, ha incidit en la singularitat d’una província, Castelló, “que uneix la seua zona litoral amb espectaculars paisatges i cims que més d’un ciclista, entre els quals m’incloc, hem gaudit”. Delgado, en aquesta línia, ha subratllat la importància de posar en valor projectes turístics que aposten per l’esport.

Així, considera que ara és el moment, com així fa el Patronat Provincial de Turisme de Castelló, de fer de la bicicleta una oportunitat, “ja siga a nivell competitiu, amb un grup d’amics o amb la família”. I, en aquest sentit, “Castelló té molt a oferir: muntanya, platja i clima”, ha afegit Delgado, que destaca la gran opció de la província d’atraure ciclistes durant tot l’any, especialment de països d’Europa que tenen a Espanya una destinació clara en els mesos més freds”.

Per a Pedro Delgado, “és fonamental créixer en turisme d’esport, oci i gastronomia, perquè els possibles visitants busquen noves destinacions, i cal dir ben alt que Castelló ho té tot i té molt a aportar perquè té les millors condicions per a conéixer-la sobre les dues rodes de la bicicleta”.

Per a concloure, Delgado assegura que “jo conec bé aquesta província i li puc dir a la gent que no la coneix, que vinga, que la recórrega amb bicicleta, perquè és una destinació fantàstica, amb patrimoni, medi ambient, platges i gastronomia”.

José Martí

Per part seua, el president de la Diputació, José Martí, ha donat algunes de les claus de Castelló com a destinació cicloturista, una província “que té uns recursos fantàstics d’oferir al visitant. Perquè aquesta província et canvia, no tinc cap dubte d’això, i és capaç d’incorporar en la motxilla, en la maleta del viatger, una visió extraordinària d’una província de per si mateix extraordinària”.

Per a Martí, “modernitzar el sector, millorar els canals de promoció i crear una oferta complementària són alguns dels reptes que la nova Diputació vol impulsar, tot això de la mà d’uns empresaris que així ens ho reclamen”. El futur del sector turístic, al seu paréixer, “passa per l’especialització”, fet que convida, més aviat obliga, a empreses i institucions a dirigir-se a col·lectius concrets i a aquells viatgers que busquen noves experiències de turisme actiu”.

Castelló, com ha confirmat el president, té una diversitat i uns recursos “que moltes regions d’Europa volgueren per a si: paisatge, naturalesa, entorn rural, gastronomia, pobles amb encant, història, cultura, patrimoni, sol i una Mar Mediterrània que l’abrigalla. Costa i interior entrellaçats i amb una capacitat de creixement absoluta, que està obrint fronteres de la mà d’un aeroport que està acostant-nos a noves rutes amb Europa”.

I en aquest camí, en aquesta aposta per l’especialització, la Diputació ha presentat hui a Castelló com a destinació cicloturista, “de la mà d’un professional com Pedro Delgado, que coneix al detall alguna de les rutes més exigents de les nostres comarques, d’una província que és la segona més muntanyenca d’Espanya i que ofereix una orografia ideal per als ciclistes més exigents”.

I és que Castelló ofereix al visitant una oferta de producte ciclista, cicloturista i BTT singular, amb una xarxa de carreteres que reuneix unes condicions excel·lents per a l’exercici d’aquesta activitat, amb una xarxa de camins perfectament habilitats i senyalitzats i amb una xarxa de centres BTT perfecta per a la pràctica d’aquesta especialitat. “Des del ciclista més avesat a la família que aposta per senderes suaus, tots tenen la seua destinació ideal en alguna de les huit comarques de Castelló”.

Des del Patronat Provincial de Turisme, coordinats per la diputada Virginia Martí, s’ha treballat de manera intensa elaborant un Manual de Qualitat Cicloturista que recull aquestes 21 rutes de cicloturisme i 19 de BTT que esguiten el territori. Circuits que obrin la província a acollir proves esportives durant els 12 mesos de l’any, avalades a més per un clima que convida a agafar la bicicleta en qualsevol estació. Però també rutes històriques, culturals i gastronòmiques que conviden a gaudir de tot el que ofereix la província.

Castelló Destinació Cicloturista és un ambiciós projecte centrat en posar en valor les diferents maneres de viatjar per Castelló, però sempre amb bicicleta. Un model de vacances que té en l’ús de la bici el seu motiu principal però que compta amb altres motivacions complementàries excel·lents.

José Martí, per acabar, ha rememorat a Ernest Hemingway, qui deia que ‘És bo tindre una destinació cap a la qual viatjar, però és el viatge el que importa finalment’… “No ho dubten vostés. Isquen a rodar… Viatjar a Castelló no els deixarà indiferents perquè Castelló, sens dubte, els canviarà”, ha destacat.

Virginia Martí

Per part seua, la diputada provincial, Virginia Martí, ha incidit en la necessitat de “diferenciar-nos i destacar per allò en el que som singulars, especials i valorats pel mercat i els consumidors”. Al llarg dels últims mesos s’han desenvolupat treballs previs de diagnòstic, inventari de rutes i itineraris, prospecció de mercat… “Tot per a portar-nos a un nou model de programa o club de producte que ens permeta afrontar el creixement d’una estratègia de desenvolupament de producte cicloturista amb solvència i resultats”, ha conclòs.