Isaura Navarro insta a les grans distribuïdores a “apostar fermament” per productes valencians, de qualitat i de temporada

518
PUBLICITAT

La consellera d’Agricultura, Isaura Navarro, ha mantingut una reunió de treball amb les grans empreses del sector agroalimentari per tal d’assolir un major compromís per oferir productes valencians de proximitat i qualitat.

De fet, Navarro ha insistit que “és evident que ja trobem en els grans establiments distintes estratègies de marca a l’hora d’identificar el producte valencià, però sabem del potencial que tenim i requerim un major esforç per facilitar la compra de productes nostres i especialment els de qualitat diferenciada i ecològics que ofereixen major garantia al consumidor”.

En aquesta línia, la consellera ha agraït “el compromís dels grans supermercats a fomentar els productes valencians i recolzar eixa tasca de reconeixement, visibilització i consum que necessiten els nostres productors i que, a més, comporta beneficis ambientals com la reducció de la petjada de carboni”.

L’encontre amb representants de distribució i venda agroalimentària, en el qual han participat l’Associació Valenciana de Supermercats de la Comunitat Valenciana amb Mercadona i Consum, i la Asociación Nacional de Grandes Empreses de Distribución amb El Corte Inglés, Alcampo i Carrefour, també ha comptat amb el secretari autonòmic d’Agricultura, Roger Llanes, i el director general de Qualitat Agroalimentària i Producció Ecològica, David Torres.

Així mateix, també s’han compartit qüestions sobre el compliment de la Llei de la Cadena Alimentària i la posada en marxa de l’Agència Valenciana d’Informació i Control Agroalimentari (AVICA) que permetrà millorar la coordinació i intermediació entre administracions en competència d’inspecció.

Promoció marca Molt de Gust

Paral·lelament, la consellera ha mantingut distints encontres hui mateix amb la Direcció General de Relacions amb la Unió Europea i tècnics de la Fundació Comunitat Valenciana – Regió Europea (FCVRE), i amb la Mesa de Qualitat Diferenciada de la Comunitat Valenciana on s’ha establit la necessitat d’impulsar els productes valencians, amb la Marca Molt de Gust i les distintes DO, IGP i del CAECV a espais internacionals com Brussel·les.