Foment licita les obres de condicionament del Port del Querol a la N-232

1191
Tram que es millorarà al Port de Querol
PUBLICITAT

-El pressupost de les obres ascendeix a prop de 64,9 M € (IVA inclòs)
-Tot el tram de Barranc de la botànica Masia de la Torreta, es veurà millorat

El Ministeri de Foment, segons publica avui el Butlletí Oficial de l’Estat, ha licitat les obres de “Acondicionament del Port del Querol. N-232, p.p.k.k. 46,300 al 54,900. Tram: Barranc de la Bota – Masia de La Torreta “, a la província de Castelló. El pressupost de licitació de les obres és de 64.875.432 euros (IVA inclòs).

El Port del Querol, a la carretera N-232, és la principal via de comunicació entre les comarques castellonenques del Maestrat i dels Ports i l’aragonesa del Baix Aragó. Les característiques de la carretera N-232 en el tram Barranc de la Bota-Masia de la Torreta, que presenta una inclinació pronunciada a la pujada al propi port de Querol, i els problemes de vialitat hivernal en una zona situada a cotes a l’entorn dels 1.000 m d’altitud, han motivat la necessitat d’aquestes obres per tal de millorar la capacitat, funcionalitat i seguretat viària del tram.

Característiques tècniques

Els 7,75 km de longitud del seu traçat, discorren a l’entorn del corredor que ocupa actualment la N-232, en el tram comprès entre els p.k. 46,3 i 54,9, creuant les muntanyes de Vallivana (Port del Querol), desenvolupant-íntegrament pel terme municipal de Morella.

La secció tipus de la calçada principal es compon de carrils de 3,5 m variant d’una secció amb 3 carrils a 2 carrils, segons la disposició del carril addicional per a vehicles lents, vorals d’1,5 m i bermes de 1,0 m en desmunt i 1,3 m en terraplè.

El projecte inclou un únic enllaç a Vallibona, que connectarà amb l’antiga nacional, que funcionarà com a via de servei, i amb la carretera autonòmica CV-111.

Es construiran 12 estructures, de les quals vuit són viaductes, un pas superior, dos passos inferiors i un fals túnel. Amb la solució proposada s’ha tractat de buscar el màxim equilibri entre l’afecció mediambiental i la viabilitat tecnicoeconòmica, millorant el nivell de servei i la seguretat viària.