La XIX edició de la Cursa de Muntanya Benassal – Font de Vida, celebrada el passat 29 de juny, va tornar a omplir el municipi de passió per l’esport i l’entorn natural. Amb més de 600 inscripcions entre les tres modalitats programades, la cita es consolida un any més com un dels esdeveniments esportius destacats dins del calendari provincial.
Les proves inclogueren una cursa de 21 quilòmetres amb 900 metres de desnivell positiu, de caràcter competitiu, i una de 15 quilòmetres i 550 metres de desnivell amb dues modalitats: una oberta a la participació general i una altra per a joves de 14 a 17 anys. A més, el dissabte anterior es va celebrar una marxa infantil per a xiquets i xiquetes de 0 a 12 anys amb 50 participants.
Amb motiu de les altes temperatures, des de l’organització es van reforçar els punts d’avituallament, tant de líquids com de sòlids, per garantir la seguretat i el benestar de totes les persones corredores.
Des de l’Ajuntament de Benassal es va posar en valor la implicació de les prop de 70 persones voluntàries que van fer possible el correcte desenvolupament de la jornada. L’alcaldessa, Elia García, va destacar que “la Cursa de Muntanya és un orgull per a Benassal, un exemple de com l’esport i la implicació del poble poden generar una jornada de germanor, esforç i natura”.
Per la seua part, el regidor d’Esports, David García, va remarcar la satisfacció de veure com Benassal es consolida com a referent en l’esport de muntanya a les comarques de l’interior de Castelló: “Volem posar en valor l’organització i el treball conjunt de totes les persones i entitats que han fet possible aquesta edició”.
L’organització va anar a càrrec del Club de Muntanya Benassal, amb el suport de l’Ajuntament i altres entitats locals, i va concloure amb el lliurament de premis a les persones guanyadores de cada modalitat.
Classificacions generals per modalitat:
Cursa 21K (competició)
- 1r · Cristóbal Adell Albalat (CM Vistabella) – 1:36:00
- 2n · Óscar Bou García-Consuegra (Club Mur i Castell-Blumaq) – 1:37:36
- 3r · Eugeni Gil (CA Gandia Alpesa) – 1:38:15
Marxa 15K General
- 1r · Borja González Rodríguez – 1:25:43
- 2n · Albert Bellmunt Bernat – 1:25:49
- 3a · Anabel Nieto Espejo (Club Triatló Castelló) – 1:28:50
Marxa 15K Joves
- 1r · Oriol Saborit Cervera (CM Vilafamés) – 1:07:16
- 2n · Toni Gil Escorihuela (CM Vilafamés) – 1:11:39
- 3r · Marc Pallarés Pruñonosa (CM El Castellet) – 1:12:20