Castelló Ruta de Sabor
Castelló Ruta de Sabor
Castelló Ruta de Sabor

-Nota de premsa-

El president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, ha tancat un acord perquè les cinc principals grans superfícies comercials implantades a la província incloguin en els seus lineals productes autòctons de Castelló a partir de la iniciativa de la marca-guia Castelló Ruta de Sabor. Amb això, la Diputació afavoreix la presència de petites empreses de productes d’alimentació i cooperatives de la nostra província a El Corte Inglés, Makro, Alcampo-La Salera, Mercadona i Carrefour, alguns dels quals ja es poden adquirir en alguna d’aquestes superfícies i en altres estaran en breu.

El president Moliner ha mantingut reunions aquest matí en alguna d’aquestes zones comercials per agrair el seu suport al sector agroalimentari castellonenc, i ha fet un recorregut pels linealespara comprovar la ubicació i aparença dels productes, identificats sota l’element distintiu comú del logotip de Castelló ruta de Sabor.

“És una oportunitat d’or perquè les nostres empreses tinguin els seus productes en els majors aparadors comercials de Castelló. Ara fa un any que vam crear aquesta marca, Castelló Ruta Sabor, per posicionar els productes autòctons de la província i aconseguir augmentar el seu consum, i sens dubte, amb la seva presència aquí estem en el camí de aconseguir-ho, en donar un pas qualitativament històric en la visibilitat comercial dels nostres productes “.

Moliner ha incidit més en la importància d’unir “el suport de tots, grans i petits comerciants, que farà que cada vegada més llars de Castelló comprin productes elaborats a la nostra província, gràcies a la producció centenars de castellonencs tenen feina. Cada dia tenim més fàcil, cada un en la mesura de les seves possibilitats, posar en marxa entre tots el motor del desenvolupament econòmic, social i ambiental del nostre entorn amb la compra de productes de Castelló Ruta Sabor “.

42 productes ja tenen la marca
Un total de 42 productes de la província de Castelló ja han obtingut el certificat per poder utilitzar la marca Castelló Ruta Sabor com a aval de qualitat per a la seva comercialització i seguir fomentant amb això la generació de llocs de treball en els municipis de la província. La Diputació ha acollit aquesta setmana el lliurament de l’element diferenciador als 24 productors que han passat a formar part de la marca en les últimes dates després d’haver superat ja les auditories i controls de qualitat requerits. Els productes que han entrat més recentment es corresponen amb el sector lacti, de l’oli, torrons, tòfones i bolets, hortícoles, salses i vins.

Aquestes 24 noves empreses que ja etiqueten amb l’aval de ‘Castelló Ruta Sabor’ són la Cooperativa Oleícola del Penyagolosa, Trufes Demetrio, Biopenyagolosa, Torrons Blasco de Catí, Formatges de Benassal Aclipor, Formatges de Catí, Formatgeria Artesanal Moreia, Salses F. Gil, Formatgeria La Cartoixa, Formatgeria Els Corrals, Formatges d’Almassora, Torrons Sant Lluís, Torrons Agut, Benalbert Olis, Barberà Torrons, Làctics Els Masets, Cooperativa Agrícola Els Alboredes, Cellers Vega Palancia, Cooperativa Agrària Ayr, Bardomus Olis, Celler Barranc Magre , Cooperativa Agrícola de Montán, DO Carxofa de Benicarló i Esteban Tomàs.

A aquestes incorporacions més recents cal sumar les que ja formaven part de Castelló Ruta Sabor: Vinya Viver Sanjuán, Celler Alcoví, Celler Masia de la Hoya, Celler Mas de Rander, Celler Vicente Flors, Cellers i Vinyes Baró d’Alba, Bodega Almarós, Celler Vitivinícola de Cabanes, Celler El Pla de l’Aguila, Celler les Useres, Aigua de Benassal, Aigua de l’Avellà, Aigua de Bejís, Cooperativa de Viver, Envasadora Oleícola Serra Espadà i Cooperativa Oleícola Alt Palància.