Els Ports presenta una marca turística

214

– La nova marca, “Els Ports és Autèntic”, té un logotip principal i onze versions que potencien els diferents eixos turístics de la comarca dels Ports

– Els pobles de la Mancomunitat Comarcal Els Ports s’uneixen per potenciar el turisme a la zona i la presentació de la marca és només una de les accions del Pla Estratègic de Competitivitat Turística

-Nota de premsa d’Arc Estudi-

La Mancomunitat dels Ports ha donat a conèixer la nova marca turística de la comarca a Morella. Aquesta neix amb l’eslògan “Els Ports és Autèntic”, que engloba 11 versions més que serviran per potenciar els diferents eixos turístics de la zona. Aquesta descomposició del logo principal el farà versàtil i suposa una original aposta per potenciar el turisme de la zona. En l’acte de presentació de la marca ha estat present el president de la Generalitat, Ximo Puig, el secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, el Diputat de Turisme de la Diputació de Castelló, Andrés Martínez, el president de la Mancomunitat Comarcal Els Ports , Toni Ripollés, l’Alcalde de Morella, Rhamsés Ripollés, representants dels ajuntaments que formen part d’aquesta entitat, el president de l’Associació d’Empresaris Turístics de Morella i Comarca, Joaquín Deusdad, així com membres del sector empresarial de la zona.

L’empresa que ha dissenyat la nova marca turística és la morellana Arc Estudi Disseny, amb la col·laboració de Joan Rojeski. La marca està formada per triangles de diferents mides i colors, que representen un territori singular, d’interior, un paisatge muntanyós, format per pobles de diferent dimensió. La unió d’aquests triangles, del treball conjunt de totes les localitats forma un fi comú, representat per una “P” de Els Ports. La marca sempre s’acompanya de logotip i símbol. El logotip és la paraula “Ports”, que sempre va de la mà d’una variant que descriu les diferents àrees de treball. En el cas del logo principal, aquest acompanyament és “és Autèntic”, eslògan que pretén posar de manifest l’autenticitat d’aquesta comarca. Perquè visitar Ports és retrocedir en el temps, gaudir de la natura, conèixer paisatges i pobles de somni, un patrimoni únic, una gastronomia exquisida o unes festes singulars. Aquesta comarca ha sabut mantenir el llegat que li ha brindat la seva història i la seva tradició, per això, és autèntica.

La marca principal es descompon i es complementa amb onze versions més, que serveixen per potenciar els diferents eixos turístics. Així, la P i els triangles es converteixen en BTT, Sant Antoni, Cultura, Natura, Aplec dels Ports, Gastronomia, Patrimoni, Camins, Artesania, Pedra en Sec i Dinosaures. D’aquesta forma, aquests eixos tenen el seu logo, conservant les parts principals de la marca principal. La marca s’ha presentat amb un vídeo promocional, que explica com la idea del logotip i que servirà per promocionar la comarca a les pròximes setmanes.


El gran salt turístic dels Ports

El naixement de la marca és una de les primeres accions visibles del Pla Estratègic de Competitivitat Turística i suposa l’inici de la promoció conjunta de la comarca. Però només és el principi. Paral·lelament a aquest projecte, s’està treballant en la creació d’una gran plataforma web amb central de reserves, que aglutini tota l’oferta turística de la comarca i mitjançant la qual es puguin reservar allotjaments i activitats a la zona. Aquesta gran plataforma web veurà la llum el proper mes. A més, s’ha inici un projecte de potenciació dels senders de la comarca dels Ports i s’han realitzat millores en els diferents pobles de la Mancomunitat Comarcal Els Ports.