L’any 2016 l’empresa Electra Energia va adquirir la il·luminació que Ferrero Rocher dins de la campanya “Poble Bell i Bo” va portar Morella el 2015. Després de finalitzar el Conveni de set anys signat amb el Patronat de Turisme, l’associació ASETMICO i l’Ajuntament de Morella, i haver il·luminat el municipi de Monroyo el passat any, aquest 2024 les llums brillaran al municipi de la Pobla de Benifassà.
Aquest any, la campanya #ElectraIluminaTuPueblo ha comptat amb 16 municipis participants: Catí, Todolella, Ares, Villores, Forcall, Cinctorres, Traiguera, La Pobla de Benifassà, Xert, Sorita, Castell de Cabres, Portell, Sant Jordi, Olocau del Rei, La Mata i Palanques. Per optar a ser el municipi seleccionat i rebre la il·luminació d’Electra, cada poble va presentar la seua candidatura a través d’un vídeo, on explicava per què la seva localitat mereixia ser la protagonista d’Electra durant aquest Nadal.
La campanya, impulsada per Electra Energía, ha culminat amb un èxit rotund,
aconseguint posar al mapa nombrosos municipis de l’interior de Castelló i
destacant l’enorme potencial d’un territori que mereix ésser conegut i valorat.
Amb l’objectiu principal de donar visibilitat a aquestes localitats, Electra Energía ha demostrat que les iniciatives sense fins econòmics, poden generar un impacte significatiu. A més, la campanya també ha promogut la unió entre els
habitants del territori i els usuaris que s’han sumat al projecte.
Una participació multitudinària
La campanya ha comptat amb una alta participació i ha posat el focus d’atenció
als pobles de l’interior de Castelló, un territori sovint oblidat que, gràcies
a la campanya, ha aconseguit guanyar un protagonisme merescut.
La implicació activa dels usuaris ha estat clau per a l’èxit de la campanya. Cada municipi participant ha comptat amb el suport i entusiasme dels seus habitants, els qui s’han bolcat per donar a conèixer el seu poble i els seus habitants
encants. Tant és així, que gràcies a persones lligades a alguns dels municipis
participants, la campanya ha creuat fronteres, arribant fins a països de
Llatinoamèrica com Argentina i Xile. Aquest abast internacional reflecteix no només el compromís i l’amor dels veïns per les arrels, sinó també el seu entusiasme per donar a conèixer la riquesa del seu territori a tot el món.
Així doncs, la campanya ha aconseguit més de 1,2 milions de reproduccions
del contingut, i més de 178.000 vots totals.
La Pobla de Benifassà, municipi guanyador
La Pobla de Benifassà es va proclamar municipi guanyador per votació pública a través del perfil d’Instagram de @electradelmaestrazgo. Les votacions es van portar a cap a INSTAGRAM STORIES, aconseguint un nombre total de 31.217 vots. La instal·lació de la il·luminació ha estat duta a terme per Electrificacions La Mata, empresa local i fidel col·laboradora d’Electra Energía des de fa anys. Així doncs, l’equip ha estat treballant en el muntatge dels llums durant tot el mes de novembre. L’encesa de llums va tindre lloc el dia 5 de desembre per la vesprada. La il·luminació romandrà al municipi durant tot el mes de desembre,
fins al dia 19 de gener, cap de setmana en què se celebrarà la festa de Sant
Antoni al municipi, patró de la localitat.
Objectiu
El més destacable d’Electra Ilumina Tu Poble és que es tracta d’una campanya
sense cap objectiu econòmic, centrada exclusivament a donar valor al
territori. Electra Energía, amb una llarga trajectòria al sector, reitera el seu compromís amb el territori i els seus habitants. Aquesta campanya reflecteix els valors fonamentals de la companyia: proximitat, compromís i la voluntat de contribuir al desenvolupament del territori on opera.
Després de l’èxit d’Electra Ilumina Tu Poble, Electra Energía es compromet a seguir treballant i explorant noves maneres de generar impacte positiu i mantenir viva l´essència d´aquests municipis que són l´ànima del territori.
Amb aquesta campanya, Electra Energía reafirma que il·luminar un poble és molt més que encendre llums: és omplir d’esperança, unió i visibilitat els qui
fan gran aquest territori.