El servei de WhatsApp Morella Informa supera els 2.000 usuaris i usuàries

744
Vista de Morella.
PUBLICITAT

Nota de premsa de l’Ajuntament de Morella

El servei municipal de missatgeria Morella Informa suma més de 2.000 usuaris i usuàries a través de l’aplicació WhatsApp. Aquest utilitza les noves tecnologies i aprofita la rapidesa i difusió de les aplicacions mòbils per a traslladar la programació cultural i esportiva, informació de servei i emergències a la població. Així, Morella Informa està disponible a través de les principals plataformes de missatgeria com WhatsApp i Telegram, on també trasllada la informació a quasi 200 persones.

La regidora de Noves Tecnologies, Judit García, ha destacat que “Morella Informa és un servei que compta amb molta acceptació per la seua rapidesa, comoditat per a rebre la informació, ja que WhatsApp és una aplicació molt utilitzada”. L’edil ha explicat que “aquest es va posar en marxa a l’estiu de l’any 2015, encara que el consistori ja utilitzava els SMS abans que aparegueren els smartphones i les noves aplicacions que utilitzem ara com WhatsApp i Telegram”. Finalment, Judit ha recordat que “per a rebre els missatges, és necessari donar-se d’alta en cadascuna de les aplicacions com s’explica en la pàgina web municipal”.

El servei de missatgeria Morella Informa és una eina de difusió amb l’objectiu de transmetre informació de servei i programació al màxim nombre de veïnes i veïns. D’aquesta manera, les aplicacions WhatsApp i Telegram són les més utilitzades per la població i compten amb un elevat grau d’immediatesa, “per la qual cosa també són molt útils i importants per a traslladar informació urgent i d’emergències com, per exemple, informar de l’estat de les carreteres durant les nevades i altres incidències” ha remarcat Judit.
Cal explicar que, per a usar el servei Morella Informa i rebre la informació, cal donar-se d’alta en cadascuna de les aplicacions de WhatsApp o Telegram. En el cas de la primera, s’ha d’enviar un missatge amb la paraula ALTA, seguit del nom, cognoms i DNI a través de la mateixa aplicació al telèfon 673 68 59 29 i guardar el contacte a l’agenda. En la segona, cal buscar el canal Morella Informa en l’aplicació i prémer el botó AFEGEIX-M’HI.

Línia Verda
L’ús de les noves tecnologies i aplicacions mòbils és molt útil per a facilitar la comunicació entre la ciutadania i les institucions. Cal recordar que l’ajuntament de Morella també compta amb el servei Línia Verda amb el qual, la ciutadania trasllada diferents incidències al consistori i segueix la resolució d’aquestes a través de l’aplicació mòbil. Aquest està disponible des de l’any 2018 i la plataforma compta amb aplicació mòbil o web. Per a utilitzar l’app cal descarregar-se-la i seleccionar la ciutat. Morella en aquest cas. Una volta realitzat aquest procés, Línia Verda permet enregistrar incidències, geolocalitzar-les, a més d’incloure imatges i comentaris. A través de la web, http://www.liniaverdamorella.net/,  també es poden enviar incidents, encara que aquesta demana un correu electrònic per a poder enviar la resposta.

A més d’aquest sistema de comunicació entre la ciutadania i l’ajuntament, Línia Verda també és un servei de consultoria mediambiental on la gent pot preguntar i informar-se sobre reciclatge, o educació ambiental.