El PSPV demana frenar la reforma de la llei de plurilingüisme per a garantir el valencià a les aules

122
PUBLICITAT

El diputat José Luis Lorenz adverteix que la modificació de la norma “deixaria una part de l’alumnat sense la possibilitat d’accedir a les competències en valencià, creant desigualtat”

El portaveu socialista d’Educació a les Corts Valencianes, José Luis Lorenz, signa una Proposició no de Llei (PNL) per a frenar la reforma de la llei de plurilingüisme i garantir la presència del valencià en el sistema educatiu, ja que, amb aquesta modificació, “el que està fent Mazón és defenestrar la llengua pròpia i oficial i crear desigualtats”.

En aquest sentit, Lorenz ha recordat que la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià “va ser aprovada sense cap vot en contra i va nàixer amb un suport popular i ciutadà innegable i amb un ànim social de recuperar l’ús i prestigi del valencià després de molts anys de persecució, prohibicions i repressió cultural”. El diputat ha afirmat que l’actual norma garanteix “no només la presència del valencià en el sistema educatiu, sinó que ho fa per a totes les etapes escolars i a tot el territori”.

El diputat castellonenc ha destacat que el canvi que pretén imposar el PP “acabaria amb el consens i la democràcia interna dels centres escolars i deixaria una part de l’alumnat sense la possibilitat d’accedir a les competències en valencià, creant desigualtat en un mateix territori i abocant a les famílies a prendre una decisió i una responsabilitat que pertany a l’administració”. “Ni volen competències en valencià ni que els treballadors tinguen la capacitat d’adreçar-se en valencià, i és perquè la llengua és un incordi per a tots ells i acaben gastant-la com a arma política per a desprestigiar-la i propiciar la seua desaparició”, ha indicat.

La iniciativa presentada pel PSPV també destaca la necessitat de fer un diagnòstic del “districte únic” en el que puga participar tota la comunitat educativa, pares i mares, consells escolars, professorat i sindicats d’ensenyament, ja que aquest model resulta “segregador” i acaba “amb les premisses d’igualtat i justícia social, ja que suposa confondre un dret amb un desig”.

Lorenz ha advertit que “els xiquets i xiquetes de famílies amb menys recursos i menys formació s’acabaran concentrant en uns centres”, el que suposarà “un factor de desigualtat i desconnexió social”. “En una societat tan diversa, complexa i desigual, la funció social de l’educació és un catalitzador per a mitigar eixes desigualtats”, ha conclòs.