El Pla Estratègic de Turisme de Vilafranca avança en format online

914
PUBLICITAT

Vilafranca continua treballant en el disseny de l’Estratègia Turística de la localitat. Els treballs no paren i han passat al format online per a seguir en contacte amb tots els agents que poden realitzar aportacions al procés. 

El Grup de Recerca DESiRES de la Universitat Jaume I, en col·laboració amb l’Ajuntament de Vilafranca i els actors socioeconòmics del municipi estan immersos en el procés participatiu que permetrà definir l’estratègia turística de la població.

En la primera sessió telemàtica celebrada s’ha fet síntesi de tota la labor realitzada fins avui. El diagnòstic participatiu realitzat a la fi de 2020 amb comerç i hostaleria ha portat a crear tres grans línies de treball: la definició i millora de producte i creació de -una marca aglutinadora; una estratègia de programació cultural, gastronòmica, d’oci, esportiva i natural; i un apartat per a tractar temes d’urbanisme, medi ambient i manteniment. 

Per a aprofundir en el procés participatiu s’ha creat un xat general de WhatsApp obert on es poden sumar tots aquells i aquelles que vulguen participar. En el grup es generaran comissions de treball sobre temes específics i accions concretes.

L’equip Heteroterapia Centre d’Estudis i d’Innovació per a la Participació serà l’encarregat de dinamitzar les comissions. L’objectiu és convidar a tota la ciutadania a participar en el procés. La definició de l’estratègia es desenvolupa dins del conveni entre la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica i la Universitat Jaume I.