Les noves rutes aèries que connectaran a partir del 30 de març de 2020 l’aeroport de Castelló amb Viena han obert un nou ventall de possibilitats perquè la província augmente el número de visitants que arriba des de Centreeuropa. El Patronat de Turisme ha convocat, en un hotel vienés, a representants dels mitjans de comunicació més importants de la zona, tant revistes especialitzades com periòdics generalistes, per a donar a conéixer l’oferta turística de la província davant les noves connexions.

En l’acte han participat la gerent del Patronat Provincial de Turisme. Virginia Ochoa; la consellera de Turespaña a Viena, Teresa Ortiz, i l’empresari Javier Gallego en representació de Aerocas. Al costat d’ells, han estat presents, entre altres, el president de Ashotur, Carlos Escorihuela, i Daniel Arnal, tècnic de promoció de Turisme Comunitat Valenciana.

Virginia Ochoa, en la presentació, ha incidit com un dels principals atributs turístics de la província de Castelló el caràcter mediterrani de la destinació i la possibilitat singular de la Costa Azahar de “poder gaudir de la mar Mediterrània i tindre a cinc minuts parcs naturals com poden ser el Desert de les Palmes o la Serra d’Irta”. De fet, aquesta és una de les principals apostes de la província en les destinacions estrangeres ja que mar i muntanya són dos al·licients perfectament connectats en les ofertes que coordina el Patronat Provincial.

Un dels aspectes que també ha suscitat interés entre els mitjans de comunicació de Viena és el de les extraordinàries possibilitats que té Castelló en l’esport i, especialment, en el cicloturisme. En aquest sentit, la gerent del Patronat ha subratllat els més de 1.200 quilòmetres de ruta cicloturista de la província, destacant que aquest sector “és una línia estratègica per a aquesta legislatura”.

El Patronat Provincial de Turisme ha volgut deixar patent a més el notable creixement turístic dels últims anys, sustentat en gran part per la posada en marxa de l’aeroport, que és sens dubte clau per a accedir a més mercats internacionals. Les dades de 2018, pendents del tancament del present exercici, són d’1.800.000 turistes i 8 milions de pernoctacions, alguna cosa que s’espera millorar a curt termini.

Per a això és fonamental que l’aeroport continue creixent, per la qual cosa s’insisteix en la importància de les tres noves rutes des de Castelló, Londres-Luton, Marsella i Viena, que han de servir per a incrementar el percentatge turisme estranger a la província.

L’aeroport de Castelló ha estat representat pel conseller responsable d’Estratègia de Aerocas, Javier Gallego, qui ha exposat els avantatges competitius que ofereix la infraestructura. Gallego ha recordat que la nova ruta a Viena s’ha aconseguit a través del pla de posicionament de l’aeroport en els mercats europeus, promogut per Aerocas, que també ha possibilitat una connexió a Marsella (comença el 14 d’abril) i una altra a Londres-Luton (comença el pròxim 9 de desembre).

A més, el conseller d’Aerocas ha explicat que actualment està en fase de tramitació una campanya de creixement de l’aeroport, que té com a objectiu la captació de rutes per a un període de tres anys.

Alguns dels mitjans austríacs presents en aquesta jornada de treball han sigut, entre altres, TIP Profi Reisen, revista bisetmanal del sector turístic; News, revista de política, economia, ‘lifestyle’ i turisme; Kurier, gran diari d’Àustria amb suplement de viatges; TAI, revista bisetmanal turística; Reise Aktuell; revista de viatges; Traveller, revista bisetmanal turística, i Gute Reise, revista de viatges.