-Nota de premsa-
Després de quatre anys d’aturada, sembla que es poden reprendre en breu les obres de la N-232 en el tram Ràfels-Monroig. Aquest va ser un dels temes tractats a la comissió d’infraestructures del Senat d’ahir, tal com ha informat el senador per Castelló del grup socialista, Enrique Navarro, a l’alcalde de Morella. El primer edil de la localitat, Rhamsés Ripollés, assenyalava que “cal tenir cautela per la poca concreció de l’anunci i per les constants aturades que ha patit aquesta carretera que sembla estar gafada, però ja estàvem al corrent de que les obres es podrien reprendre abans de finals d’any”.
L’alcalde afirma que “coneixíem les assignacions pressupostos i certs moviments que està fent l’empresa adjudicatària, però cal lamentar la poca concreció d’inversions i informació per part del Govern, ja que una obra tan important hauria de ser prioritària per al Ministeri i mantenir informats constantment als implicats”. A més, afegeix que “s’haurien d’avançar inversions consignades pressupostàriament per a altres anys, per avançar de forma important el 2015, ja que s’ha perdut molt de temps i amb els terminis actuals es demorarien els treballs massa temps. A més, no s’entén que no hi hagen avanços substancials de la tramitació dels trams de la N-232 al Port de Querol”. Rhamsés Ripollés també subratllava que “cal avançar en la millora de la N-232 ja que és una carretera fonamental per als veïns de diverses comunitats autònomes i, amb la millora dels trams que falten s’aconseguiria una major seguretat i un increment de les possibilitats de desenvolupament econòmic per a les diferents regions que travessa”. Per això, l’alcalde ha anunciat que, en el pròxim ple municipal, l’equip de govern presentarà una moció per aconseguir el suport dels grups parlamentaris per augmentar el pressupost per al 2015 a la N-232, tant en el tram de Ràfels-Monroig com al Port de Querol.
Les obres en el tram Ràfels-Monroig van ser adjudicades a l’empresa Rover Alcisa al 2007 per 47,6 milions d’euros, el que suposava una baixa del 17% de la licitació. Ací van començar els problemes i es van aturar els treballs després d’haver invertit diversos milions. El 2011, es va negociar amb el Ministeri de Foment una modificació del traçat i l’eliminació d’un túnel, per reduir els costos i no haver de rescindir el contracte. Al setembre d’aquest any, es va anunciar un acord per començar de nou l’actuació. No obstant això, amb el canvi de govern no es van arribar a reprendre les obres. Per a aquest 2014 hi ha una consignació pressupostària de 3 milions d’euros, que sembla que pot reprendre’s en breu. El pressupost per al 2015 és de 5 milions, per al 2016, de 28,9 i, per 2017, de 26,4.