El Director General de Turisme visita Morella com a referent del turisme d’interior de la Comunitat Valenciana

561
PUBLICITAT

Nota de premsa de l’Ajuntament de Morella

-Ha pogut veure les instal·lacions de la Fàbrica Giner on s’ubica el Centre de Desenvolupament i Acceleració Turística Fàbrica Giner-Els Ports
-Han licitat l’equipament de mobiliari i altres instal·lacions d’aquest centre per a posar-lo en marxa a principis de l’any 2020

El Director General de Turisme de la Comunitat Valenciana, Herick Campos, ha visitat avui Morella i la Fàbrica Giner acompanyat de l’alcalde de la ciutat, Rhamsés Ripollés, la regidora de Promoció Turística, Mari Carmen Escuder, la regidora de Serveis Turístics, Ana Adell, i la Presidenta de l’Associació d’Empresaris Turístics de Morella i Comarca (Asetmico), Eva Sariñena.

Així, ha pogut veure el nou Centre de Desenvolupament i Acceleració Turística Fàbrica Giner-Els Ports com una de les principals infraestructures de formació i promoció turística per a Morella i tota la Comunitat Valenciana. Així, cal remarcar que s’ha adjudicat l’equipament del mobiliari, així com s’està treballant en el personal de direcció i coordinació d’aquest. Així, en poc temps arribarà el mobiliari de les habitacions i començarà la seua activitat i està previst que es pose en marxa a principis del 2020.

A més, han visitat tot el complex de la Fàbrica Giner, el qual compta amb diferents instal·lacions com són piscina, l’alberg i el parc d’aventura Saltapins, les quals han tingut una elevada ocupació i activitat durant els últims mesos. Aquest complex també compta amb el depòsit d’abastiment d’aigua, el qual és una infraestructura molt important per al sector primari en temporades de sequera.

L’elecció de Morella es deu al fet que la ciutat és referent en el turisme rural i d’interior a la Comunitat Valenciana i pertany a l’associació de Los Pueblos Más Bonitos de España. A més, aquest any 2019 Morella ha entrat en la xarxa Destí Turístic Intel·ligent de la Comunitat Valenciana (DTI CV) amb el suport de Turisme de la Comunitat Valenciana per a millorar la gestió de les ciutats a través de diferents indicadors i impulsar el turisme. Aquest és un projecte clau per a la gestió del posicionament turístic del futur.

A més, actualment Turisme Comunitat Valenciana ha atorgat diferents ajudes per a impulsar les visites a la ciutat dins de les línies de subvencions. D’aquesta manera, per part de l’ajuntament de Morella s’ha proposat un projecte innovador sobre fotografia en gran format per a donar a conéixer a la gent el Sexenni i diferents racons de la ciutat. A més, també es renovarà la web turística de Morella per a oferir un millor servei als i les visitants.

El Director General ha destacat que “Morella és el principal destí turístic d’interior de la Comunitat Valenciana, un referent i un exemple de què el turisme pot ser un factor de cohesió territorial, de manteniment de la gent i de desenvolupament econòmic”. També ha explicat que “el Centre de Desenvolupament i Acceleració Turística és una prioritat, és la nostra gran aposta perquè siga un referent en la formació turística”. Herick Campos també ha comentat que “Morella ha sabut combinar la gestió del turisme amb la unió del sector públic i el privat, la qual cosa és el camí a seguir i anar junts de la mà per a fomentar el turisme”.

D’altra banda, Rhamsés ha remarcat “la importància del suport de les diferents administracions per a impulsar el turisme, en el nostre cas a l’interior, amb infraestructures i serveis com el Centre de Desenvolupament i Acceleració Turística Fàbrica Giner-Els Ports”. L’edil ha afegit que “el turisme s’ha convertit en un dels principals motors econòmics de Morella i cal millorar i treballar perquè continue creixent amb la suma de tots i totes”. Finalment, Rhamsés ha “agraït la visita del Director General a Morella per a veure el potencial de Morella com a destí turístic de primera mà i ajudar-nos a millorar cada dia”.

Escolteu a Rhamsés Ripollés i a Herick Campos: