El Consell redueix la jornada lectiva al professorat de centres públics per a dedicar més temps a tasques de coordinació i preparació didàctica

638
PUBLICITAT

Nota de premsa de la Generalitat Valenciana

El Consell ha aprovat el decret pel qual es fixa la jornada lectiva del personal docent en centres públics, de manera que es redueix l’horari lectiu perquè el professorat dispose de més temps per dedicar a tasques de coordinació entre equips docents ia la preparació didàctica per a l’alumnat.

La vicepresidenta i portaveu del Consell, Mònica Oltra, que ha comparegut en la roda de premsa posterior a la reunió setmanal del Govern valencià, ha explicat que “el decret estableix per al pròxim curs una jornada de 23 hores setmanals per al cos de mestres en infantil i Primària i de 18 hores per al professorat de la resta d’ensenyaments “.

Oltra ha destacat també que el decret inclou, com a novetat, la valoració conjunta dels germans i germanes de part múltiple “per garantir que vagen al mateix centre educatiu”, de manera que “ja no puga passar que puga assignar un centre educatiu diferent a cada germà amb la impossibilitat de conciliació que això genera a les famílies “.

Així mateix, el decret també estableix el nombre màxim d’alumnat per aula, unitat o professorat en els centres públics i concertats no universitaris, d’acord amb el que s’establisca en la normativa bàsica.

D’aquesta manera, les aules comptaran amb un màxim de 8 xiquets i xiquetes menors d’un any; 13 en classes d’1 a 3 anys; 20 en les de 2 a 3 anys; i 25, 30 i 35 a Primària, Secundària o Batxillerat, respectivament. El Batxillerat nocturn, semipresencial o a distància, comptarà amb 45 alumnes.

Durant la seua intervenció, la vicepresidenta ha volgut agrair, “una vegada més”, a tota la comunitat educativa “l’esforç ingent que han fet i fan per poder mantenir l’atenció educativa més adequada en una situació tan complexa com la que ha provocat aquesta pandèmia de la COVID-19 “.

En aquest sentit, Oltra ha remarcdo que “s’ha treballat de manera conjunta i posant en primer pla, des de l’inici de la pandèmia, les necessitats educatives i formatives de l’alumnat en un context de centres segurs i saludables”.