El Consell autoritza l’Advocacia de la Generalitat a personar-se en la causa contra Comunicacions dels Ports SA i Canal Maestrat SL

45
PUBLICITAT

Investiga presumptes delictes d’estafa i falsedat

El ple del Consell ha autoritzat l’Advocacia de la Generalitat perquè es persone com a acusació i exercisca accions civils i penals en el procediment abreujat que s’instruïx en el Jutjat d’Instrucció número 4 de València contra els investigats Francisco Puig i Juan Enrique Adell, administradors de Comunicacions dels Ports SA i Canal Maestrat SL, respectivament.

Esta actuació s’emmarca en la causa judicial en la qual s’investiguen presumptes delictes d’estafa i falsedat en les subvencions de la Generalitat per al foment del valencià en mitjans de comunicació.

El Consell adopta esta decisió davant l’obligació de l’Administració de vetlar pel compliment de la legalitat, de col·laborar amb les actuacions judicials i de formar part dels processos judicials que s’inicien per a investigar actuacions que generen un perjuí econòmic a la Generalitat, la qual figura com perjudicada en este procediment.

L’Advocacia de la Generalitat tramitarà esta petició després d’haver rebut un termini de deu dies per a poder personar-se en la causa i exercir les accions previstes en la Llei d’Enjudiciament Criminal (LECRIM).