El 80 % dels incidents gestionats en el servici 1·1·2 a través de la xarxa mòbil utilitzen el sistema avançat de geolocalització de telefonades

66
PUBLICITAT

El sistema de geolocalització de telefonades Advanced Mobile Location (AML) es va implementar fa tres anys a la Comunitat Valenciana

Mes del 75 % de les telefonades fetes des de telèfons mòbils rebudes en el telèfon d’emergències ‘1·1·2’ es posicionen amb una precisió inferior als 25 metres

El 80 % dels incidents que gestiona el telèfon d’emergències ‘1·1·2 Comunitat Valenciana’ rebuts a través de telefonades de mòbil es fan mitjançant el sistema de geolocalització de telefonades Advanced Mobile Location (AML), que es va implementar fa tres anys a la Comunitat Valenciana i permet situar la persona que fa una telefonada d’emergència en un radi molt reduït, d’entre 10 i 25 metres, a través d’un sistema de missatgeria que s’emet des de la seua terminal mòbil.

En estos tres anys d’incorporació d’este sistema en el servici ‘1·1·2 Comunitat Valenciana’, el 75 % de les telefonades que es reben es posicionen amb una precisió inferior als 25 metres i, per tant, este fet suposa un avanç molt important, ja que abans la precisió de localització de les persones en risc que cridaven al telèfon d’emergències ‘1·1·2’ oscil·lava entre 2 i 5 quilòmetres en àrees urbanes i entre 40 i 50 en zones muntanyenques. La consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, ha valorat estes dades que suposen “la confirmació que l’excel·lent treball efectuat per la plataforma tecnològica del servici ‘1·1·2’ es traduïx en la reducció del temps de resposta davant de qualsevol emergència, i això salva vides”, ha afegit.

La implantació del sistema de geolocalització de telefonades Advanced Mobile Location (AML), la implementació de les quals en els ‘1·1·2’ d’Espanya va ser liderat pel de la Comunitat Valenciana juntament amb el Ministeri de l’Interior, ja s’usa en tots els centres ‘1·1·2’ de totes les comunitats autònomes espanyoles.

L’AML és un servici de posicionament avançat d’emergència disponible en telèfons intel·ligents que obté ubicacions altament precises gràcies al mesurament de tres paràmetres: l’antena dels operadors mòbils, el GPS del telèfon i les connexions wifi actives.

Abans de la incorporació de l’AML, els servicis d’atenció telefònica ‘1·1·2’ d’Espanya disposaven d’un sistema basat en la informació proporcionada pels operadors mòbils, segons la ubicació de les seues antenes i la connexió dels telèfons a estes antenes.

Amb l’AML, la sala de l’‘1·1·2’ rep la telefonada d’una banda i les dades de localització d’una altra, en el mateix instant en què es marca el número únic d’emergències. A més, estes dades s’actualitzen cada pocs segons, per la qual cosa precisen i afinen cada vegada més la ubicació.