Educació realitzarà una avaluació de l’alumnat de 6é de Primària basada en millorar l’aprenentatge de l’alumnat valencià

681
PUBLICITAT

Nota de premsa de la Generalitat Valenciana

Vicent Marzà: «Ací estem per a avaluar el sistema educatiu valencià, per a contribuir a la seua millora i per a assegurar l’aprenentatge de qualitat de l’alumnat. La revàlida que es planteja des del ministeri no contribueix a cap d’aquests objectius».

Miquel Soler: «Està més que demostrat que les proves-rànquing tipus la revàlida del ministeri no té cap sentit pedagògic i, per això, ens adequarem a la LOMCE amb una avaluació per a millorar la qualitat educativa»

El conseller d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, presentarà en la Conferència Sectorial d’Educació del 13 de maig l’enfocament que l’administració educativa valenciana donarà a l’avaluació de l’alumnat de 6é de Primària. El conseller ha volgut recordar que «estem totalment en desacord amb la LOMCE i amb el planejament de proves com les de la revàlida i ho estem perquè, des del punt de vista pedagògic, no tenen cap sentit per a fer de l’educació que estem construint un referent a seguir».

El responsable d’Educació ha assenyalat que «després de setmanes sense que es convocara una necessària reunió d’Educació on participem les autonomies i on volíem tractar el tema, nosaltres ja hem prés una determinació que presentarem el pròxim 13 de maig. Una determinació pensada en l’alumnat, en la millora educativa i deixant de banda proves completament buides d’efectivitat pedagògica». A més, ha avançat que «no es farà un examen per traure percentatges i rànquings; és farà una avaluació individualitzada de l’alumnat tenint en compte els criteris que es marquen a la LOMCE.

Per tal de realitzar l’informe individualitzat, Educació facilitarà al professorat un model. Els docents també disposaran d’un model de prova si volen que servisca per a ampliar l’avaluació continuada que fan del seu alumnat.

D’aquesta manera seran els tutors i tutores, com a màxims coneixedors de la progressió d’aprenentatge continuat del seu alumnat, els qui realitzaran els informes on es comprovarà el grau d’adquisició de la competència en comunicació lingüística, la competència matemàtica i les competències bàsiques en ciència i tecnologia. Una vegada realitzats els informes, les famílies els rebran per a conéixer els resultats de l’aprenentatge dels seus fills i filles.

Així mateix, Educació prepararà una avaluació mostral del sistema educatiu valencià amb l’objectiu de garantir la qualitat educativa en l’aprenentatge de l’alumnat.

Aquest model d’avaluació de 6é de Primària també s’establira en altres autonomies com Andalusia, Astúries, Cantàbria, Aragó, Balears Extremadura i Castella la Manxa.