Educació proposa que l’actual curs escolar finalitze amb la formació a distància mitjançant MULAN

155

Nota de premsa de la Generalitat Valenciana

Marzà demana l’augment de fons econòmics estatals específics en matèria educativa i sol·licita a la ministra d’Educació que s’organitze un grup de treball específic per a coordinar conjuntament l’inici del pròxim curs

El conseller d’Educació, Cultura i Esport, Vicent Marzà, ha participat per videoconferència en la Conferència Sectorial d’Educació convocada pel Ministeri d’Educació i Formació Professional (FP) amb els responsables de les comunitats autònomes.

El titular d’Educació ha exposat les mesures concretes que proposarà als representants de la comunitat educativa valenciana respecte a la finalització del curs escolar actual, que han estat compartides pel Ministeri d’Educació i FP.

La primera determinació ha sigut continuar la formació a distància de l’alumnat mitjançant la plataforma MULAN fins que finalitze el curs escolar actual.

Cal recordar que el curs escolar acaba el 16 de juny per a l’alumnat d’ESO, Batxillerat, FP i ensenyaments de règim especial, i el 18 de juny, per a l’alumnat d’Infantil i Primària.

Segons Vicent Marzà, “la nostra proposta és que l’alumnat valencià finalitze el curs amb l’acompanyament del seu professorat en la formació a distància no presencial. Quan s’active la fase 2 de desescalada, l’alumnat podrà anar al centre educatiu per qüestions específiques, segons l’etapa educativa i respectant les recomanacions de les autoritats sanitàries”.

Proposta per als cursos que titulen

Quan s’active la fase 2 de desescalada al nostre territori, es mantindrà la formació a distància no presencial en el dia a dia fins que finalitze el curs el 16 de juny.

Els centres educatius establiran activitats específiques i de tutories, resolució de dubtes i lliurament o comprovació de materials, així com la preparació de les proves previstes en aquests cursos.

És opcional i voluntari que l’alumnat assistisca a aquestes sessions presencials. Els equips directius dels centres s’encarregaran d’organitzar aquestes activitats específiques i presencials. Es respectaran totes les mesures de seguretat establides per les autoritats sanitàries.

Proposta per a Primària, d’ESO i de Batxillerat

Quan s’active la fase 2 de desescalada al nostre territori, es mantindrà la formació a distància no presencial en el dia a dia del treball d’ensenyament-aprenentatge fins que acabe el curs. En el cas de Primària, fins al 18 de juny, i en el cas de 1r a 3r d’ESO i Batxillerat, fins al 16 de juny.

Els centres educatius podran organitzar activitats específiques i presencials de tutories, resolució de dubtes i lliurament o comprovació de materials, especialment per a l’alumnat d’aquests cursos que no hagen tingut les mateixes oportunitats de seguiment telemàtic que la resta de companys.

És opcional i voluntari que aquest alumnat assistisca a aquestes sessions que es puguen oferir. Els equips directius dels centres decidiran aquestes activitats específiques per als alumnes indicats i es respectaran totes les mesures de seguretat establides per les autoritats sanitàries.

Proposta per a Educació Infantil

Al territori valencià no s’obriran les aules ni els centres educatius d’aquest tram educatiu fins al pròxim curs escolar 2020-2021. Aquesta determinació es pren després d’haver analitzat la situació amb els diferents agents implicats en aquesta etapa educativa.

Des d’Educació de la Generalitat s’ha indicat que “en el moment en què s’active la fase 2 de desescalada ens trobarem en un context d’emergència sanitària i no en una nova normalitat. Aquesta nova normalitat arribarà de cara al pròxim curs”.

És per això que ara, amb les diferents fases de desescalada que es generen, no es poden garantir en aquest tram educatiu les mesures de seguretat bàsiques com són la distància social necessària entre l’alumnat d’aquestes edats i els seus professors i educadors.

Específicament, pel que fa a les escoletes 0-3 privades, cal recordar que Educació de la Generalitat està abonant als centres els fons corresponents al bo infantil encara que no hi acudisquen els alumnes, per ajudar a pal·liar les pèrdues econòmiques generades pel tancament com a conseqüència de la COVID-19.

Si aquestes escoletes obriren, automàticament deixarien de percebre l’ajuda d’Educació establerta per l’estat d’alarma i no es podrien mantindre econòmicament només amb la part que paguen les famílies que decidisquen portar-hi els seus fills i filles.

Les escoles infantils municipals i les escoles infantils privades de 0 a 3 anys podran obrir a partir del 18 de juny, sempre que garantisquen les condicions que establisquen les autoritats sanitàries en eixe moment, per a altres activitats de cara a les vacances d’estiu.

Proposta per a Centres d’Educació Especial

L’alumnat no assistirà als centres d’Educació Especial durant les setmanes que queden per finalitzar aquest curs escolar.

Aquesta decisió s’ha pres tenint en compte els factors descrits en l’Educació Infantil, a més de les característiques específiques que presenta aquest alumnat respecte al fet que molts d’ells són població de risc en el context de pandèmia i, en molts casos, es necessita intervenció directa i de contacte diàriament, com la intervenció en casos de crisis epilèptiques, alimentació per sonda gàstrica, aspiracions de les vies respiratòries, sondatges o cures.

L’inici del pròxim curs escolar

Marzà ha fet dues demandes específiques en la Conferència Sectorial d’Educació. D’una banda, la necessitat que el Govern estatal assegure un programa de cooperació territorial que, amb la participació dels governs autonòmics, permeta augmentar els fons destinats a l’educació amb l’objectiu d’aprofundir en les mesures perquè cap alumne es quede arrere.

D’altra banda, el titular d’Educació de la Generalitat ha sol·licitat que s’organitze un grup de treball específic per a coordinar, conjuntament a tot l’Estat, les necessitats i les condicions per a preparar l’inici del pròxim curs escolar.