El projecte ‘Construint Valors’, impulsat per l’ONGD Medicus Mundi Mediterrània, ha conclòs amb èxit el curs escolar 2024/2025 en el qual ha implementat els seus continguts teòrics i pràctics en diferents aules de la província d’Alacant. L’alumnat de dos CEIP i dos CRA alacantins de les comarques de l’Alcoià i el Comtat ha desenvolupat tallers d’aprenentatge-servei que concloïa amb exposicions dels materials creats.
Un total de 143 alumnes han participat en les diferents sessions, que posaven el focus en situacions reals que exemplifiquen desigualtats socials, econòmiques i ambientals associades als cicles de producció i consum d’alguns sectors importants. La indústria de l’alimentació, el tèxtil o la tecnologia es van analitzar de manera conscient i crítica per a promoure un canvi en el model de consum actual.
D’una banda, en el CRA L’Encantada es va desenvolupar el projecte en els seus tres aularis situats en Planes, Benimarfull i L’Alqueria d’Asnar, amb un total de 28 estudiants. La fase d’aprenentatge es va executar de manera intensiva entre els dies 10 i 20 de febrer. L’exposició final es va realitzar el 21 de febrer en l’aulari de Benimarfull, amb una participació de 85 persones.
Un altre dels CRA participants va ser el Serpis, incloent-hi els aularis de Beniarrés i l’Orxa, amb un total de 38 estudiants. Les sessions d’aprenentatge van tindre lloc els dies 8, 9, 10 i 11 d’abril, i l’exposició es va realitzar en el propi centre els dies 14 i 15 d’abril, amb un notable acolliment per part de la comunitat educativa.
El municipi d’Ibi va tindre un paper protagonista per partida doble. El CEIP Teixereta va treballar amb 51 alumnes de dues aules diferents, en sessions d’aprenentatge que es van realitzar els dies 4, 6, 11 i 13 de març. La fase de servei es va concretar en una exposició conjunta amb el CEIP Derramador en el Centre Cultural Salvador Miró d’Ibi, els dies 20 i 21 de març, amb una assistència d’aproximadament 130 persones. Pel que respecta al CEIP Derramador, 26 estudiants van dur a terme les sessions d’aprenentatge els dies 3, 7, 10 i 14 de març, aportant les seues creacions a aquesta exposició.
La implicació dels equips docents, així com la participació activa de les famílies i d’agents locals en les exposicions, han sigut elements clau per a l’èxit d’aquesta fase del projecte. Amb aquestes accions es tanca el primer curs escolar del projecte Construint Valors a Alacant corresponent al període 2024/2026, reforçant el compromís amb una educació transformadora en el territori.