Conselleria i Ministeri d’Educació acorden repetir la part del concurs de trasllats nacional de 22/23 d’ESO que afecta la Comunitat

89
PUBLICITAT

Les sentències judicials han precipitat la decisió, que els sindicats han conegut hui a la mesa sectorial

Així ho ha traslladat la directora general de Personal Docent, Sonia Sancho, als sindicats durant la reunió de la mesa sectorial celebrada este matí. Sancho ha explicat que en els últims mesos s’han produït nombroses converses amb el Ministeri i les dos administracions han acordat repetir este concurs, després de les sentències judicials que estimaven que en el concurs nacional no van eixir totes les places disponibles.

Sancho ha agraït al Ministeri la “bona voluntat i col·laboració mostrada” per a poder executar la sentència dictada, que establix que cal oferir de nou les places que no es van convocar en el concurs.

“El concurs nacional de 2022-23 va ser excepcional perquè va coincidir amb el procés d’estabilització de funcionaris docents”, ha explicat Sancho. La directora general de Personal Docent ha recordat que en Primària es van estabilitzar 2.667 places i en el concurs de trasllats es van oferir 2.800 places estructurals. En Secundària i altres cossos docents es van estabilitzar 4.888 places (pel concurs de mèrits) i 1.601 per les oposicions d’estabilització, però es van oferir al concurs de trasllats 2.517 places, la qual cosa va suposar un dèficit d’oferta de 3.972 places estructurals. És este dèficit de places el que s’ha d’oferir de nou.

Sonia Sancho ha indicat que fins a arribar a este acord amb el Ministeri “s’han fet molts passos, buscant la millor solució per a tots els aspirants”. La directora general de Personal Docent ha assenyalat que durant els últims mesos s’ha consultat els servicis jurídics de la Conselleria, l’Advocacia de la Generalitat, s’ha convocat la mesa Sectorial per a informar els sindicats, hi ha hagut reunions amb el Ministeri i s’ha presentat una sol·licitud de desistiment del recurs d’apel·lació presentat contra la sentència de Secundària.

Durant este temps, a més, es van enviar els fitxers al Ministeri, amb el qual es va acordar que este realitzara un seguiment per a veure l’afectació de les places per a determinar la incidència i estudiar les vacants a oferir.

Sancho ha explicat que el procés s’iniciarà quan es publiquen les vacants i no serà necessari una nova inscripció per part dels participants. Des de la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent s’anirà informant els afectats dels passos a seguir i s’informarà personalment de manera telemàtica a cada una de les persones afectades.