Carreteres no ha autoritzat el punt de caravanes de La Serratella

86
PUBLICITAT

L’Ajuntament ha cancel·lat el contracte perquè l’empresa no va presentar tota la documentació a temps i carreteres no va donar els permisos necessaris

L’alcaldessa demana a l’oposició que no compte mitges veritats per a confondre als veïns

La Serratella no ha pogut executar el punt net d’autocaravanes que estava projectat en la localitat. El motiu: l’empresa encarregada no ha presentat la documentació necessària dins del termini i en la forma corresponent i l’àrea de carreteres de la Diputació de Castelló no ha atorgat els permisos necessaris. El no executar l’obra suposa que el municipi no perceba la subvenció de l’Agència AVANT per a esta mena d’infraestructures. L’ajuda prevista era de 25.000€.

L’alcaldessa de La Serratella, Itziar Lafita, ha apuntat que si el punt net d’autocaravanes no s’ha pogut executar no ha sigut per una qüestió de gestió municipal, sinó perquè l’empresa no ha realitzat els tràmits necessaris per a disposar dels permisos i l’ens provincial no ha concedit l’autorització.

“L’empresa ens va enviar la factura d’uns treballs que no estaven executats i ens hem negat a acceptar la recepció d’una obra que ni tan sols s’ha iniciat i tenim molt clar que no cometrem cap irregularitat” ha apuntat la primera edil. De fet, el 21 de novembre l’Ajuntament de La Serratella va exigir a l’empresa una indemnització per danys i perjudicis al no haver-se pogut executar l’obra, la qual cosa ha portat al municipi a perdre la subvenció. “Els veïns han de tindre clar que hem actuat amb diligència, amb l’assessorament dels tècnics municipals, d’acord amb la legalitat i sempre en defensa de l’Ajuntament” ha emfatitzat Itziar Lafita qui ha aprofitat per a agrair la diligència i professionalitat dels tècnics municipals en tot el procés de la tramitació.

Així mateix la primera edil ha demanat al portaveu de l’oposició i ex-alcalde, Alfonso Arín, “que no confonga als veïns perquè ell sap perfectament com ha funcionat tot el procés i perquè no s’ha pogut executar l’obra”.

La realitat és que el primer contacte de l’empresa amb el municipi va ser l’11 de setembre. Des de llavors l’empresa va iniciar els tràmits per a obtindre el permís amb el qual executar l’obra. El 13 d’octubre sol·licitava el primer permís a carreteres de la Diputació (quan l’obra havia d’estar executada i justificada el 30 de novembre). El 2 de novembre la Diputació va respondre requerint informació, el 17 de novembre l’empresa va aportar més documentació. El 21 de novembre, veient la situació l’Ajuntament va exigir a l’empresa indemnització per danys i perjudicis.

Des del consistori s’ha denunciat que el 23 de novembre l’empresa ens va enviar la factura i ens volia fer signar l’acta de recepció de l’obra per a “justificar” però l’Ajuntament es va negar ja que no s’havia acabat res. El 27 de novembre l’àrea de carreteres de la Diputació va comunicar que la informació remesa per l’empresa no era suficient. El 28 de novembre l’ajuntament va posar fi al contracte davant la impossibilitat d’executar les obres.