El grup bancari Cajamar pateix des de fa més de 36 hores un col·lapse dels seus serveis, un problema tècnic que ha afectat a canals digitals i mitjans de pagament físics. La incidència té especial repercussió a les comarques de Els Ports i Alt Maestrat, on és la principal entitat operadora. A més, en pobles com Forcall o Cintorres és l’únic banc, agreujant la situació. Cajamar explica en les seues xarxes socials que està treballant per a recuperar la normalitat lo més prompte possible, i lamenten les possibles molèsties causades als seus clients.
La situació repercuteix en el funcionament de les prestacions en oficines, ja que els treballadors no poden utilitzar el sistema. També afecta a internet i mitjans de pagament, per la qual cosa està bloquejada l’aplicació mòbil i web. No obstant, es pot operar amb targetes de crèdit i dèbit, així com traure diners en efectiu del caixer.
La incidència interna del grup afecta des del dimecres, quan feien tasques de manteniment tècniques rutinàries. Els usuaris van detectar el problema el dijous de matinada, quan l’aplicació de l’entitat va començar a donar error. Milers de clients continuen sense poder fer una transferència, un bizum o consultar la seua banca electrònica. Empresaris i clients que realitzen gran quantitat d’operacions, també denuncien que davant la situació no saben si els pagaments que tenen domiciliats s’estan cobrat o no, per la qual cosa temen que puga comportar sancions.
Associacions com Iaioflautas Castelló o Soy Mayor no Idiota, porten temps denunciant la falta d’adaptació dels serveis a gent d’edat avançada, amb modificacions a l’ordre del dia com la digitalització en detriment dels serveis presencials. Ara, aquestes associacions tornen a posar el crit en el cel, i critiquen que en serveis bancaris, com en molts altres, cada vegada és més tangible la bretxa digital intergeneracional.