Un dels pròxims projectes urbanístics que s’escometran en Benassal permetrà millorar l’accessibilitat de la planta baixa del consistori. L’Ajuntament del municipi de l’Alt Maestrat invertirà prop de 35.000 euros en el condicionament de les infraestructures existents amb l’objectiu de garantir l’accés a tot el veïnat en l’edifici consistorial.
Per a tirar-ho endavant, el consistori ha accedit a una ajuda convocada per la Vicepresidència Segona i Conselleria de Presidència de la Generalitat Valenciana destinada a finançar actuacions referides a facilitar l’accessibilitat de les cases consistorials i els edificis públics destinats a la tercera edat, a persones amb discapacitat o diversitat funcional i a altres usos públics mitjançant l’eliminació de barreres arquitectòniques. D’aquesta manera, el projecte comptarà amb una ajuda econòmica de 22.684,43 euros finançats per l’administració autonòmica.
“La idea principal és apropar l’atenció al públic i ubicar-la en la planta baixa. Aquests projectes serveixen per a avançar i igualar en drets a totes les persones. Millorarem l’entrada i tota la planta baixa per a fer-la més útil. A poc a poc, anem progressant per a dignificar i garantir uns drets que les administracions hem de respectar”, ha valorat Elia Garcia, alcaldessa de Benassal, qui s’ha mostrat satisfeta “per aconseguir un finançament molt important en pobles xicotets, que ens permet impulsar Benassal en àrees molt diferents. El pròxim pas serà licitar les obres i adjudicar-les”.




