L’Ajuntament de Benassal potenciarà l’eficiència energètica del mateix edifici consistorial on es duen a terme totes les gestions administratives del poble. El consistori ha projectat una millora global que inclou la substitució de finestres i portes, la instal·lació d’equips de climatització i la rehabilitació de l’envolupant de la construcció per a millorar l’aïllament extern de la façana. De la mateixa manera, amb l’actuació es millorarà i renovarà l’estètica de l’ajuntament.
“L’objectiu és reduir l’energia que es perd, ser més sostenibles i eficients amb els recursos que tenim. La substitució d’elements ens ho garantirà. També millorarà l’espai de treball dels empleats i empleades municipals i disminuirem la factura elèctrica que paguem. És una inversió molt útil que ens interessa a curt i llarg termini”, ha explicat l’alcaldessa de Benassal, Èlia Garcia.
Una de les mesures que canviarà el dia a dia del personal consistorial serà la instal·lació d’equips de climatització que funcionaran tant en estiu com en hivern. Ara per ara, en hivern funcionen estufes. La substitució i nova instal·lació facilitarà la reducció de costos i garantirà un millor ús dels recursos energètics destinats.
Per dur-ho endavant, l’Ajuntament de Benassal ha accedit a una ajuda econòmica de 207.275, 80 euros provinent de l’IVACE (Institut Valencià de Competitivitat Empresarial) destinada a municipis de menys de 5.000 habitants per a la rehabilitació energètica d’edificis ja existents. El consistori aportarà fons propis per finançar tota l’actuació, que ascendeix fins als 279.512 euros.