Barrachina exigix a Sánchez l’eliminació del ‘tasazo’ a les escombraries

36
PUBLICITAT

La líder provincial del PPCS defén la reforma dels sistemes local i autonòmic de finançament

La presidenta provincial del PPCS, Marta Barrachina, ha defés “un finançament just, tant local com autonòmica, que permeta que els veïns de la província de Castelló reben els millors servicis” i que s’elimine el “’tasazo’ a les escombraries” dels partits de l’esquerra.

Així ho ha reivindicat la màxima autoritat del PP a la província de Castelló davant el seu comité executiu que esta vesprada s’ha donat cita en la seu provincial. “Els ciutadans ens van triar perquè resolguérem els seus problemes i promoguérem benestar i oportunitats. Per a aconseguir-ho, el Govern del PSOE ha de reconéixer la nostra realitat. I això es traduïx en majors fons que hui se’ns neguen. No cessarem fins aconseguir el que per justícia mereix la meua terra”, ha manifestat. Per a això el Partit Popular de la província està presentant iniciatives en tots els ajuntaments, la Diputació, Les Corts, el Congrés i el Senat per a reclamar el que és just per a tots els veïns”.

Perquè amb un millor finançament “hi hauria més inversió en sanitat, educació i servicis socials. Millors prestacions i menys impostos i càrregues fiscals a les famílies per a abanderar oportunitats i desenrotllament”. A Castelló, Barrachina promou “una política territorial que abandera el rural com a clau de l’èxit de la província. Sabem que els valors del nostre interior no sols són necessaris perquè la nostra terra siga poderosa i capaç. Són crucials”. I en este sentit, “l’esforç que cada dia exercim des de la Diputació Provincial tracta de donar resposta a tots eixos desafiaments que els més xicotets no poden assumir amb la capacitat dels més grans”.

Una institució que la presidenta provincial del PPCS ha qualificat de “clau” perquè “som els aliats d’un interior que hui sap que estem al seu costat per a resoldre els seus problemes i respondre a les seues demandes”. “Hui s’escolta el que menys té perquè la igualtat territorial no entén de partits, sinó de persones”.

Derogació del ‘basurazo’

En la seua intervenció, la líder del PPCS ha anunciat mesures per a reclamar al Govern de Pedro Sánchez la derogació del ‘basurazo’. Una taxa imposada pel PSOE i fixada per llei “que pretén incentivar el reciclatge quan, en la pràctica, el desincentiva”.

“Europa”, tal com ha reconegut la Comissió Europea, “mai ha obligat a imposar el ‘tasazo’ de les escombraries”. “Però el PSOE no ha dubtat a imposar càrregues perquè està en el seu ADN cobrar més i invertir menys, saltant-se el principi de progressivitat fiscal o el de qui més contamina, més paga”.

Esta situació “ha desbordat als nostres ajuntaments, especialment als més xicotets, que han llançat una crida d’auxili. La Diputació és ací per a ajudar-los amb 5,3 milions d’euros. Ho farem tant als 59 municipis als quals des de l’1 de gener els gestionarem el cobrament de la taxa com als més xicotets, aquells que no superen els 20.000 habitants, i als qui també hem tendit la mà”.

En tot cas, advertix Marta Barrachina, “l’objectiu que ens marquem és el de derogar la llei, l’entrada en vigor de la qual està prevista per a abril de 2025”.