Avui se realitza la calada del túnel del Port de Querol a la N-232

613
Avui se realitza la calada del túnel del Port de Querol a la N-232
PUBLICITAT

Dins dels treballs en execució corresponents a les obres de condicionament de la carretera N-232 entre el Barranc de la Bota i la Masia de la Torreta, es troba la realització avui de la calada del túnel del Port del Querol, de 195 metres de longitud.

Les obres, amb un pressupost de 39,89 milions d’euros, contemplen el condicionament de l’actual carretera amb l’objectiu de millorar la capacitat, funcionalitat i seguretat viària de la carretera actual i disminuir els temps de recorregut dins de la qual és la principal via de comunicació entre les comarques castellonenques del Maestrat i dels Ports i l’aragonesa del Baix Aragó. Aquestes obres se sumen a les properes que el Ministeri de Foment ha posat recentment en servei a Terol per millorar la carretera N-232 entre el límit provincial amb Castelló i la intersecció a Ràfels, amb objectius similars.

El traçat, de 7,75 quilòmetres de longitud, discorre en les proximitats del corredor ocupat actualment per l’N-232, en el tram comprès entre els quilòmetres 46,3 i 54,9, creuant les muntanyes de Vallivana (Port del Querol), desenvolupant-se íntegrament pel terme municipal de Morella.

La nova carretera tindrà una calçada de 2 a 3 carrils (1 carril per sentit més un carril addicional en rampa per a vehicles lents en l’ascens al Port del Querol), vorals de 1,5 metres i bermes d’1 mettr en desmunt i 1,3 metres en terraplè.
Es projecta un únic enllaç, l’enllaç de Vallibona, que connectarà amb l’antiga nacional (que funcionarà com a via de servei) i amb la carretera CV-111.

Addicionalment al túnel de Querol, s’han projectat un total de tretze estructures, de les quals nou són viaductes (destaca el viaducte del Barranc de la Bota, amb 432 metres de longitud), un pas superior i dos passos inferiors. Igualment, es contempla un fals túnel de 42,5 metres de longitud.

Per garantir la integració ambiental de l’obra destaquen mesures com:
• Adaptació d’estructures, túnels i obres de drenatge al pas de fauna, i construcció d’un pas inferior específic.
• Integració paisatgística: construcció de murs ecològics, realització de plantacions en talussos, etc.
• Instal·lació de 250 metres de pantalla acústica fonoabsorbent.
• Seguiment ambiental de tots els moviments de terres.
• Transformació de part de l’antiga carretera N-232 en camí rural.

VA SER NOTÍCIA A DIADIA