Port de Querol N-232
Port de Querol N-232

La Direcció General de Carreteres, dependent del Ministeri de Foment, ha adjudicat les obres de condicionament del Port de Querol, entre els quilòmetres 46,300 i 54,900 de la carretera N-232, per gairebé 40 milions d’euros a la UTE formada per Pavasal, Construccions Sarrión i Nortúnel.

Segons recull avui la Plataforma de Contractació del sector públic, el tram Barranc de la Bota-Masia de La Torreta discorre íntegrament pel terme municipal de Morella (Castelló).

El projecte s’ha adjudicat a l’esmentada UTE per un import de 39.891.904,36 euros (IVA inclòs) per ser l’oferta més avantatjosa entre les vint rebudes en el Ministeri de Foment, gairebé 25 milions d’euros per baix de l’import de licitació .

Les característiques de la N-232 en el tram esmentat, que presenta una inclinació pronunciada a la pujada al propi port de Querol, han motivat la necessitat d’aquestes obres per millorar la seua capacitat, funcionalitat i seguretat viària.

Els 7,75 quilòmetres de longitud del seu traçat discorren a l’entorn del corredor que ocupa actualment la N-232, creuant les muntanyes de Vallivana (Port del Querol).

La secció tipus de la calçada principal es compon de carrils de 3,5 metres, variant d’una secció amb tres carrils a dos, segons la disposició del carril addicional per a vehicles lents.

El projecte inclou un únic enllaç a Vallibona, que connectarà amb l’antiga carretera Nacional, que funcionarà com a via de servei, i amb l’autonòmica CV-111.

Es construiran 12 estructures, de les quals vuit són viaductes, un pas superior, dos passos inferiors i un fals túnel.

Segons la Plataforma de Contractació, amb la solució proposada s’ha tractat de buscar el màxim equilibri entre l’afecció mediambiental i la viabilitat tecnicoeconòmica, millorant el nivell de servei