Els Ports i el Maestrat exhibeixen els seus millors recursos turístics a FITUR

963
Espai de Castelló a FITUR.
PUBLICITAT
  • Una àmplia delegació de polítics i associacions turístiques van mostrar al gran públic les oportunitats de la província

Del 19 al 23 de gener, els enormes pavellons d’IFEMA de Madrid van acollir una edició més de la gran fira turística d’Espanya, FITUR (Fira Internacional del Turisme), en la qual es van donar cita els representants polítics de cada província i comunitat autònoma així com associacions turístiques instal·lades a l’ample i llarg de la Península Ibèrica. Concretant en el territori valencià, la Comunitat va desplegar un gran estand en el pavelló 7 separant els espais entre les tres províncies, amb demostracions gastronòmiques variades i amb zones habilitades per a presentacions davant els visitants que s’acostaven. En concret, l’oferta turística d’interior, aventures i cultural disponible als Ports o l’Alt Maestrat va obtindre una gran repercurssió amb els recursos digitals de l’estand de Castelló, especialment l’art rupestre llevantí únic de les zones o la presència de Morella, Tírig o Ares en el projecte de Rutes Culturals d’Espanya, presentat oficialment allí.

Així doncs, el dijous 20 va ser el dia de la Comunitat Valenciana, una jornada especial en la qual Ximo Puig, president de la Generalitat Valenciana, va ser la principal icona de tot el matí i que va ser rebut per tots els representants allí presents. Al seu costat, la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto, també va saludar a la política valenciana que va acudir en massa davant de tal esdeveniment. El President de la Diputació de Castelló, José Martí, va representar, al costat de la Diputada de Turisme, Virginia Martí, a la secció de Castelló i al Patronat Provincial de Turisme a FITUR. A més, presentaven el nou lema turístic ‘Castelló, Ara Sí”. Si bé, la delegació de la Diputació era molt més àmplia, i fins i tot els alcaldes de ciutats importants com Morella, Peníscola, Montanejos o Benicàssim també eren presents. És a dir, cap representant es va perdre un dels moments més importants de l’any per a explicar les virtuts del seu poble i les oportunitats d’oci i culturals que ofereix als visitants.

L’espai de Castelló tenia habilitada una pantalla digital de grans dimensions en la qual es podien llegir diversos documents turístics sobre la província, diferenciats segons la temàtica. Així, l’opció del turisme d’art rupestre elevava a Tírig, Ares o Albocàsser a la primera plana, especialment a tot el catàleg d’art rupestre llevantí del barranc de la Valltorta. Així, també es va presentar el projecte turístic Rutes Culturals d’Espanya, en una sessió on va acudir Rhamsés Ripollés, alcalde de Morella, per la inclusió del seu municipi en diverses de les seues rutes culturals. També apareixen amb importància Tírig i Ares del Maestrat en tal projecte, concretament en la Ruta de Camins d’Art Rupestre Prehistòrics. Així, contenien fullets virtuals sobre opcions d’aventures a la província, opcions esportives o sobre les seues millors platges. Així bé, en un mural es va plasmar una relació de cada poble amb un codi QR, una solució virtual fàcil d’utilitzar que connectava fàcilment amb cada poble o ciutat. També es va decorar l’espai amb una ‘gallata’, que va aprofitar Amparo Marco, alcaldessa de Castelló, per a abordar les pròximes festes de la Magdalena 2022.

Segons les xifres oficials comunicades per FITUR, l’edició ha superat les seues expectatives inicials, amb 81.193 assistents de 127 països i una xifra global de visitants de quasi 112.000. Des de la Diputació de Castelló es va parlar en tot moment d’optimisme davant l’entrada del 2022 i una expectativa de recuperació econòmica. Martí, diputada de Turisme, explicava en un comunicat que la voluntat és “fer-nos més visibles a Espanya perquè el 80% dels nostres clients són nacionals, però també al sud de França podem explotar l’oferta gastronòmica, de sol i platja, interior, festivals i cicloturisme”. Així bé, la temporada turística en la Comunitat ha començat ja, perquè fins i tot el Programa de Termalisme de l’Imserso ha presentat la seua nova campanya, i des de la Generalitat Valenciana s’ha anunciat una edició més del ‘Bo Viatge’, que redueix les despeses per a valencians i valencianes que visiten el seu propi territori.