Nota de premsa de la Diputació de Castelló
PSPV-PSOE, Compromís i Ciudadanos diuen NO a la proposta del Grup Popular que, segons el diputat d’Hisenda, Santiago Agustí, “destrossaria el pressupost de 2020”
El ple de la Diputació ha rebutjat amb els vots de PSPV-PSOE, Compromís i Ciudadanos la moció presentada pel Partit Popular en la qual se sol·licitava la posada en marxa d’un segon Pla 135 en aquest exercici. En paraules del diputat d’Hisenda, Santiago Agustí, “és una proposta que arriba tard i malament” i que a més “no resulta viable per raons tècniques i perquè estant tan avançat l’any, seria impossible complir els terminis i acabaríem destrossant el pressupost de 2020, que és el que ha ocorregut amb el de 2019, any en què s’està fent front a una gran part de les obres del Pla 135-2 de 2018”.
Agustí ha explicat que “els informes d’Intervenció corresponents al segon trimestre de 2019, quan el PP encara governava aquesta Diputació, ja posaven de manifest que l’entitat no preveu complir l’objectiu de la regla de despesa”. Idèntica consideració ha tornat a realitzar el departament a l’actual equip de govern en el moment previ a l’elaboració dels pressupostos de 2020.
Els tècnics de l’àrea econòmica adverteixen que existeix un elevat risc d’incompliment de l’objectiu d’estabilitat pressupostària i de la regla de despesa que estableix la la Llei d’Estabilitat Pressupostària i de Sostenibilitat financera que es va aprovar durant el mandat del president Rajoy. En conseqüència, “el més probable és que la institució es veja abocada a formular un pla d’econòmic financer per al període 2020-2021 que reduirà de manera substancial la seua capacitat d’inversió i que únicament es podria eludir en el cas que la citada llei deixara d’estar en vigor”.
En un altre ordre de coses, el ple de la Diputació ha aprovat una reestructuració de l’equip de govern que es produeix després de la presa de possessió de la regidora de Borriana, Lluïsa Monferrer, com a nova diputada provincial, amb l’objectiu d’aconseguir la màxima eficàcia en la gestió.
El nou organigrama és el següent:
Patricia Puerta
Vicepresidenta
Benestar Social
Penyeta Roja
Igualtat
Relacions Institucionals
Portaveu de l’equip de govern
Santi Pérez
Acció Contra la Despoblació i Desenvolupament Rural
Carreteres
Expropiacions
Enginyeria Interna
Portaveu del Grup Socialista
Santiago Agustí
Hisenda
Recaptació
Recursos Humans
Règim Interior
Ruth Sanz
Cultura
Impremta
Publicacions
Castells i altres béns de patrimoni històric i artístic
Museus
Arxiu
Biblioteca
Arqueologia
Restauració
Abel Ibáñez
Consorci Provincial de Bombers.
Prevenció d’incendis
Parc Mòbil
Camins Rurals
Tania Baños
Esports
Memòria Històrica.
Ximo Huguet
Cooperació i Concertació amb els Ajuntaments
Servei Provincial d’Assessorament a Municipis (SEPAM)
Promoció Ceràmica
Oficina Tècnica.
Virginia Martí
Patronat Provincial de Turisme
Lluïsa Monferrer
Joventut
Contractació i Compres
Escola Taurina
Escorxadors
Xaro Miralles
Participació
Hospital Provincial
Transparència, Modernització, Informàtica i Noves Tecnologies
María Jiménez
Medi Natural
Patrimoni
BOP
Ignasi Garcia
Cicle Integral de l’Aigua
Residus i Transició Energètica
Energiies Renovables.
Pau Ferrando
Promoció Econòmica
Formació Ocupacional
Relacions Internacionals
CEDES.
Un altre dels acords del ple ha sigut ampliar els terminis per a la liquidació de les obres i dels pagaments de subvencions del Pla Castelló 135 corresponent a 2019, una vegada constatades les dificultats que tenen els ajuntaments i les mancomunitats per a complir amb els terminis inicialment estipulats. El termini de liquidació s’amplia fins al 16 de desembre de 2019, la sol·licitud de pròrroga d’execució fins al 15 de novembre de 2019 i el termini d’adjudicació per a autorització de pròrroga fins al 30 de desembre de 2019.
En el transcurs del ple també s’ha aprovat per unanimitat una esmena a la totalitat presentada pel Grup Socialista i Compromís a una moció del Grup Popular amb la qual es reclama que la Generalitat Valenciana efectue el pagament dels deutes que manté amb els ajuntaments de la província.