Colomer presenta amb Ashotur la campanya “Amfitrions de qualitat” per a conscienciar contra l’intrusisme

382
POSTER ASHOTUR
PUBLICITAT
  • El secretari autonòmic de Turisme destaca que la Generalitat no s’ha posat “de perfil” a l’hora de “combatre l’intrusisme, que castiga especialment a l’allotjament reglat”
  • Aquesta iniciativa es desenvolupa gràcies a l’ordre d’ajudes de Turisme per a sensibilització, conscienciació i lluita contra l’intrusisme en l’oferta d’allotjament turístic

El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer, ha presentat, amb el president d’Ashotur, Carlos Escorihuela, la nova campanya contra l’intrusisme en habitatges turístics, ‘Amfitrions de qualitat’.

Es tracta d’una acció posada en marxa gràcies a les ajudes de Turisme Comunitat Valenciana, dins de la línia específica de la Generalitat per a la “sensibilització, conscienciació i lluita contra l’intrusisme en l’oferta d’allotjament turístic de la Comunitat Valenciana”, en la qual s’han concedit més de 210.000 euros en ajudes a diferents entitats.

En concret, Turisme Comunitat Valenciana ha atorgat una ajuda per un total de 34.512 euros a Ashotur per a la realització d’aquesta campanya. L’import suposa el 90% del cost total d’aquesta campanya, que inclou diverses accions publicitàries i de debat.

Durant la presentació, el responsable de Turisme ha destacat que “es tracta d’una campanya conjunta entre empresaris i Administració, i això ja suposa un èxit” i ha assenyalat que la col·laboració pública-privada “arriba per a quedar-se, perquè no hi ha res del que reclame el sector empresarial turístic que contradiga l’interés general”. “Per això, hem de treballar conjuntament”, ha afegit.

“L’any passat vam començar aquestes campanyes de lluita contra l’intrusisme en aliança amb el sector, i, després de l’èxit de les passades campanyes, enguany hem volgut repetir” ha agregat.

El responsable de Turisme ha assenyalat que “des de la Generalitat hem de combatre l’intrusisme que castiga especialment a l’allotjament reglat, i per això no ens hem posat de perfil”, i ha recordat que “en els últims mesos hem guanyat quatre processos judicials davant grans plataformes globals”.

En l’actualitat hi ha registrades un total de 78.999 habitatges turístics en la Comunitat Valenciana (dades fins al 31 d’agost de 2019). Per províncies, Alacant compta amb un total de 50.024; Castelló, amb 13.779, i València, amb 15.196.

Respecte a les noves altes d’habitatges turístics en el registre, cal assenyalar que durant 2019 s’han donat d’alta un total de 8.162 habitatges turístics. Per províncies, a Alacant s’han donat d’alta un total de 5.657, a Castelló, 1.210, i a la província de València, 1.295.

Colomer ha destacat que “presentem una campanya en positiu ressaltant la legalitat i al sector que sí que fa les coses de manera adequada i correcta” i ha afegit que “aquestes campanyes naixen també amb la voluntat de protegir la professionalització en el turisme”.

D’altra banda, el president d’Ashotur, Carlos Escorihuela, ha destacat el suport de Turisme Comunitat Valenciana i la necessitat de mantindre aquesta col·laboració per a garantir el desenvolupament i l’èxit del sector.

Per a Escorihuela, “el sector ha irromput amb força en aquesta província i hui podem afirmar que som un sector tractor que es va afermant com a motor econòmic” i ha afegit que “l’intrusisme és una de les amenaces a les quals ens enfrontem, i aquesta campanya és mostra de la lluita que hem iniciat”.

VA SER NOTÍCIA A DIADIA