Repoblem on tour visita Benassal, Ares, Albocàsser i Culla

609
PUBLICITAT

Nota de premsa de la Diputació de Castelló

La campanya informa sobre les mesures impulsades pel Govern Provincial per combatre la despoblació del món rural

Vicente-Ruiz: “És imprescindible que els nostres veïns coneguen i utilitzen els serveis posats en marxa per frenar aquesta xacra”

La campanya ‘Repoblem on tour’ ideada per la Diputació per donar a conèixer totes les mesures i serveis posats en marxa pel Govern Provincial per combatre la despoblació al món rural castellonenc ha recorregut en la seua segona setmana de ruta fins a onze pobles de l’interior provincial per “transmetre a més d’un miler de veïns que el desenvolupament del territori i la generació d’oportunitats en les zones rurals marca el dia a dia de la gestió d’aquesta administració”.

D’aquesta manera, la diputada d’Acció Social, Elena Vicente-Ruiz, ha volgut destacar la importància d’una iniciativa que ambiciona “sumar arguments i motius perquè ningú hage d’abandonar la seva llar per falta de recursos o serveis. Perquè si crucial és implementar polítiques i iniciatives per combatre la despoblació, igual d’important és que els castellonencs que viuen a pobles de l’interior les coneguen i puguen emprar-les per fer del interior un lloc d’oportunitats “.

De fet, i amb l’objectiu de donar a conèixer els serveis que ofereix la Diputació per combatre la despoblació i l’interior d’alguns entorns rurals de la província, al llarg d’aquesta setmana els informadors de la Diputació s’han involucrat a més d’un miler de castellonencs i fins a 700 xiquets en les activitats lúdic divulgatives i els espais informatius de ‘Repoblem on tour’. Ja són més de 2.000 persones les que han participat en aquesta campanya de la Diputació en la primera quinzena d’agost.

Així, al llarg d’aquesta setmana, els informadors han visitat els següents municipis: Atzeneta, les Useres, Vall d’Alba, Benlloch, Algimia de Almonacid, Segorbe, Sant Joan de Moró, Villahermosa, Cortes d’Arenoso, Vilafranca i Vistabella.

Cal ressaltar que a través d’aquesta campanya divulgativa s’està donant a conèixer entre els més adults iniciatives socials i econòmiques amb empremta en el món rural com és el cas de les Unitats de Respir Familiar, les ajudes a la natalitat, el Pla Wifi-135 , les ‘escoles matineres’ o els serveis econòmics i d’ocupació que s’ofereixen en els cinc centre CEDES operatius a l’interior.

A més, els més menuts tenen un espai reservat en aquest ‘Repoblem on tour’ ja que se’ls ajuda a descobrir la realitat de la província mitjançant jocs-tres tipus de tallers lúdic-informatius:

Taller de pintura: Els xiquets pintaran uns dibuixos sobre diferents atractius turístics. En finalitzar s’exposaran en uns panells.

Taller de retallables: Dos animadors realitzaran un contacontes sobre els principals recursos turístics de la zona. Després de l’actuació dels animadors es realitzaran una sèrie de coreografies amb els xiquets, cançons infantils i l’activitat finalitza realitzant en unes taules uns tallers amb retallables sobre aquests atractius turístics.

Taller d’argila: Realitzaran amb argila diferents obres sobre elements com el Castell de Peníscola, l’arc de Cabanes, El Tombatossals …

Tercera setmana en ruta

La diputada d’Acció Social ha subratllat que després d’haver informat ja a més de 2.000 adults i entretingut i format a prop de 1.400 xiquets, en la seua tercera setmana, ‘Repoblem On Tour’ recorrerà 10 poblacions de l’interior castellonenc. Dilluns estaran a Sant Jordi i Xert; dimarts a Sant Mateu i Canet lo Roig; dimecres a Benassal i Ares; dijous a les Coves de Vinromà i Cabanes mentre que divendres finalment la gira es detindrà a Albocàsser i Culla.