
El secretari general del PSPV – PSOE , Ximo Puig , ha afirmat que «hi ha una alternativa a les polítiques del PP a Europa , a Espanya i en especial a la Comunitat Valenciana» . Puig ha lamentat que els » 18 anys de govern de la dreta l’hagin convertit en l’emblema de la desmoralització , amb un 30 per cent d’atur , un 30 per cent d’exclusió social i un 30 per cent de deute» .
Puig ha fet aquestes declaracions en el transcurs d’un esmorzar informatiu amb els mitjans de comunicació , en què ha estat contundent : «La nostra gran coalició serà amb els ciutadans» . El líder dels socialistes valencians ha assegurat que «el primer que faré quan sigui president de la Comunitat és convocar tots els partits per a un gran pacte» , després que Alberto Fabra hagi rebutjat «un acord amb el PSPV per combatre la corrupció , reconstruir l’economia i aconseguir més finançament autonòmic » .
Ximo Puig ha insistit en la importància de les eleccions europees del 25-M «perquè el canvi comença per Europa i per un govern socialista solidari que impulsi una economia que tingui en compte als països del Sud i no uns dirigents que ens porten a la ruïna econòmica » .
El secretari general del PSPV – PSOE ha ressaltat els pilars fonamentals del programa socialista per a Europa , entre ells, la reactivació econòmica , la lluita contra els paradisos fiscals i la joventut. «Els joves europeus es mereixen una altra oportunitat » ha dit Puig , que ha anunciat que el seu govern posarà en marxa un pla de recuperació de retorn dels joves «que han hagut d’abandonar la Comunitat Valenciana per falta d’ocupació» .
Puig s’ha referit també a la interlocutòria del jutge Pablo Ruz , que investiga la suposada comptabilitat paral · lela del PP , en què considera parcialment contrastat el finançament il · legal i el pagament de sobresous a B dels populars . » Ara el PP hauria de demanar perdó i assumir responsabilitats» , conclou Puig .



