La jornada promoguda per la Diputació reuneix 35 productors i prop d’un centenar de professionals del sector alimentari
“Creiem en la qualitat dels nostres productes, en la singularitat de la nostra cuina i avui es demostra amb aquesta plataforma única que hem creat per obrir noves oportunitats per a un sector clau per al desenvolupament de la província”. Amb aquestes paraules ha validat aquest matí el president de la Diputació de Castelló, Javier Moliner, la I Fira Gastronòmica Castelló Ruta Sabor que ha obert les seves portes per “seguir convertint el patrimoni gastronòmic en una eina de vertebració del territori mitjançant l’enfortiment d’aquests extraordinaris productors que tenien problemes per ser extraordinaris comercialitzadors “.
I ho ha fet gràcies a la jornada impulsada per la institució provincial i que ha fet possible “el major punt de trobada entre la millor oferta que ens dóna la nostra terra i la demanda de les millors empreses i professionals del sector”. No en va, un total de 35 productors de la província i prop d’un centenar de professionals del sector de la comercialització, distribució i restauració ja han conegut de primera mà el patrimoni gastronòmic provincial de cara a aprofitar sinergies i valoritzar la major rebost de la mediterrània que ofereix aquesta província.
En aquest sentit, Moliner ha posat èmfasi en com “la qualitat i varietat dels productes castellonencs” són el millor argument que té Castelló perquè “els nostres productors s’obrin un lloc en el mercat i la gastronomia siga, cada vegada més, generadora d’ creixement i ocupació en la nostra província “.
I tot dins d’una hora de ruta marcat pel Govern Provincial per, com ha destacat Moliner, “fer realitat el que fa quatre anys era una quimera. Des que va néixer la marca Castelló Ruta Sabor fa quatre anys únicament treballem per fer realitat el que avui ja és un fet, que el sector agroalimentari siga un pilar fonamental de l’economia castellonenca “.
Doble retorn empresarial
Cal destacar que amb aquest objectiu la Diputació ha impulsat a través d’aquesta jornada un espai en el qual grans àrees comercials amb presència a tot el territori nacional, així com botigues especialitzades en productes gourmet, supermercats, agències de viatges, hotels, bars i restaurants “coneixen i assaboreixen de primera mà la qualitat de la nostra terra” a fi d’estudiar la venda o ús dels productes en els seus canals de distribució.
No en va, tal com ha destacat Moliner, “multiplicar les oportunitats de negoci dels productors locals” és l’objectiu principal d’una jornada en què, a més, “seguim donant a conèixer al món el nostre rebost i lluitant pel buit que es mereix al mercat “. “Tenim els productes, tenim el talent i el coneixement, tenim els recursos i tenim els professionals de la nostra part per seguir conquistant oportunitats”, ha ratificat el president provincial.
Garantia de qualitat
És per això que el Campus de Gastronomia i Management Culinari de la Mediterrània de Gasma acull durant tot el dia el “millor aparador perquè els nostres productors troben nous nínxols de mercat” però també “una oportunitat perquè els professionals del sector sumin valor afegit als seus comerços gràcies a Castelló Ruta de Sabor”.
I és que tal com ha reafirmat Moliner, “la qualitat és el principal argument del nostre patrimoni gastronòmic i tots els productes que es comercialitzen sota el segell de qualitat de la marca promoguda per la Diputació, Castelló Ruta de Sabor, ofereixen una experiència per el paladar del consumidor i un reclam molt beneficiós per al qual s’aprofita d’ells”.