L’Ajuntament de Vilafranca ha realitzat un balanç positiu de la Fira de la Magdalena. La Tinent d’Alcalde, Silvia Colom ha assenyalat que, tot i la pluja i les tempestes de les vesprades de dissabte i diumenge, l’afluència de públic ha estat notable.
L’edil ha destacat la feina de tots els treballadors de l’Ajuntament que han fet possible el muntatge i coordinació de la fira, així com dels regidors de l’equip de Govern que han col·laborat durant tot el cap de setmana.
Silvia Colom ha apuntat que des de fa uns anys el consistori és qui assumeix el gruix de l’organització, amb la col·laboració de voluntaris a la part ramadera. L’edil ha incidit en la tasca que desenvolupen els agents d’ocupació i desenvolupament local del municipi: Guillem Monferrer i Per Reula, així com el treball exercit pels treballadors municipals en el muntatge de totes les instal·lacions o carpes.
La fira s’ha saldat enguany amb més de 200 expositors ramaders, entre les diferents seccions, destacant sobretot la dels cavalls. Aquest any com a novetat s’ha sortejat un mul.
Així mateix, la fira ha suposat la inauguració de la nova ruta eqüestre senyalitzada, la primera de la província de Castelló homologada per la Federació Espanyola d’Hípica.
L’Ajuntament de Vilafranca ha agraït la col·laboració de totes les associacions i col·lectius de la població amb la Fira. Així El Grup de Dones, les majoralies de Sant Antoni, Llosar i Cor de Jesús o les comissions de festes i penyes han estat presents a la fira. Des del consistori també es destaca la implicació dels comerciants locals que treuen els seus productes al carrer.
La Unió Musical de Vilafranca amb el seu concert extraordinari, l’Escola Esportiva, tots els genets i propietaris de bestiar, la Xalera … tots ells han contribuït de manera decisiva a que la fira sigui un èxit un any més.
El consistori ha aprofitat per demanar als veïns que col·laborin amb la fira en les tasques organitzatives. En aquest sentit ha assenyalat que la porta està oberta.
Dins de la fira s’han organitzat diversos sortejos. Entre tots els que han col·laborat en la promoció de l’esdeveniment a les xarxes socials s’ha sortejat una dotzena de bunyols i una dotzena de figues elaborats pel Grup de Dones. D’altra banda s’han sortejat 100 euros en compres entre els anunciants i també un mul.