L’alumnat del CEIP Blasc d’Alagó de Vilafranca i els xiquets i xiquetes de la Casa Comunitària Yanapay del Perú, han reprès, un any més, el projecte socioeducatiu Pont, impulsat per l’ONG Mirades del Món.
L’intercanvi es porta realitzant des de fa diversos cursos i consisteix en l’enviament de cartes i materials entre els dos grups. Enguany, els xiquets i xiquetes de Vilafranca han rebut les cartes dels joves peruans, i els han preparat un dossier sobre els animals del seu entorn i uns punts de llibre per a ells. Després, els participants peruans han respost donant a conèixer la riquesa de la fauna que tenen allà.
Enguany el projecte ha comptat amb la implicació de la mestra vilafranquina Alba Monfort, que va viatjar al Perú per explicar com és Vilafranca i el seu entorn. Amb activitats dissenyades per Èlia Roig d’Skpat al món rural, els xiquets i xiquetes peruans han gaudit d’experiències amb neu i jocs per descobrir el clima i la geografia vilafranquina.
Òscar Fabregat, de l’ONG Mirades del Món, conta que “Pont és molt més que un intercanvi d’informació: és una experiència d’aprenentatge en valors.”. Aquest projecte busca fomentar el respecte a la diversitat i crear vincles d’amistat i comprensió entre infants de diferents cultures.




