La Diputació licita una plataforma electrònica per més de 5,8 milions d’euros per a millorar la gestió administrativa d’ajuntaments menuts

108
PUBLICITAT
  • Trau a concurs la contractació del subministrament d’aquesta ferramenta i el seu manteniment posterior

La Diputació Provincial de Castelló va a impulsar una plataforma d’administració electrònica que facilite a ajuntaments de la província amb menys de 20.000 habitants l’adopció d’un sistema de tramitació administrativa eficient.

La contractació de la plataforma d’administració electrònica per a la Diputació, ajuntaments de municipis de la província de menys de 20.000 habitants, mancomunitats i entitats locals menors de la província té un valor estimat de 5.862.969,16 euros. La duració del contracte serà d’un any, amb possibilitat de pròrroga, per un màxim d’altres quatre anys.

El diputat d’Informàtica, Sergio Toledo, ha indicat que “pretenem proporcionar als nostres ajuntaments, especialment als més xicotets, que són els que més dificultats tenen a l’hora de comptar amb estos serveis, les ferramentes necessàries per a aplicar les noves tecnologies als seus recursos administratius”.

Així, la institució provincial ha tret a licitació la contractació del subministrament de la plataforma d’administració electrònica, així com la migració de les dades actuals, integració amb altres components i serveis, implantació i el seu manteniment posterior per procediment obert subjecte a regulació harmonitzada i licitació electrònica.

Esta plataforma de tramitació electrònica pretén agilitzar els procediments administratius interns per a millorar l’atenció a la ciutadania i que les entitats locals “guanyen en transparència i agilitat” en tramitar processos administratius amb empreses i particulars a través de la seu electrònica amb “les màximes garanties jurídiques”, ha assenyalat el diputat.

Un dels aspectes més importants a l’hora de valorar l’objecte del contracte, tal com ha assenyalat el diputat provincial, és la seguretat. “L’objectiu és millorar els nivells de seguretat, per tant, es tindrà en compte que els licitadors compten amb un Centre d’operacions de seguretat integrat en la Xarxa Nacional SOC que coordina el Centre Criptològic Nacional”, ha explicat Toledo.

A més, es tindrà en compte la possibilitat de realitzar firmes electròniques en el núvol que permeta als empleats públics firmar documents des de qualsevol lloc i en qualsevol moment. Això agilitza els processos burocràtics, reduïx temps d’espera i augmenta l’eficiència operativa.

“La traçabilitat de les firmes electròniques i els segells d’òrgan permet auditories més transparents i eficients. Això facilita la supervisió i el control intern, millorant la rendició de comptes i la transparència en els processos administratius”, ha ressaltat el diputat d’Informàtica, qui ha insistit en “la necessitat d’adaptar-se a futures innovacions tecnològiques i canvis normatius”.

“Volem que la plataforma siga útil i eficient al llarg del temps, evitant l’obsolescència i la necessitat de costosos reemplaçament, que tinga bona capacitat d’analitzar i explorar dades, ja que això ajuda a millorar la transparència i la rendició de comptes, aspectes crítics per a les entitats públiques”, ha conclòs Toledo.