El servei està operatiu en determinats suposats que no impliquen l’aportació de documentació extraordinària
L’oficina provincial del Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE) ha activat el sistema d’atenció telefònica amb cita prèvia per a evitar desplaçaments dels usuaris. Aquesta eina estarà disponible sempre que la persona usuària no necessite aportar documentació extraordinària.
Les operacions que ja poden realitzar-se per telèfon són: l’alta, represa o compatibilitat de prestació contributiva en finalitzar un treball, la represa o compatibilitat de subsidi, la declaració anual de rendes o pròrrogues, l’emissió de certificats, la comunicació d’eixida a l’estranger o canvis en la situació laboral d’una persona que cobra prestació o subsidi.
El SEPE ha indicat que aquesta mesura forma part del seu objectiu de fer més fàcil a la ciutadania la gestió dels tràmits per a obtindre beneficis per desocupació i subsidis. En aquest cas, les persones usuàries evitaran els desplaçaments innecessaris a les oficines d’ocupació.