Agricultura renova les ajudes per als consells reguladors i òrgans de qualitat diferenciada

205
PUBLICITAT

Adapta la normativa de 2015 per a fomentar la producción i comercialització dels productes

La Conselleria d’Agricultura, Ramaderia i Pesca està tramitant les noves bases de les ajudes per als consells reguladors o òrgans de gestió de les figures de qualitat diferenciada agroalimentària de la Comunitat Valenciana i entitats associatives gestores de l’autorització de l’ús de la marca CV.

D’esta manera, la Generalitat adopta un nou règim d’ajudes dirigit a estes entitats de gestió de les figures de qualitat diferenciada agroalimentària de la Comunitat Valenciana, dotat amb fons propis, que substituïx l’aprovat en 2015, i l’actualitza incorporant la normativa nacional i europea aprovada des de llavors.

L’objecte d’estes ajudes, la convocatòria de les quals es publicarà més endavant en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana, consistix a fomentar la producció i comercialització de productes agroalimentaris de qualitat diferenciada, i permetre que els productors integrats en els consells reguladors i les altres entitats aconseguisquen un millor accés al mercat.

Així, estes ajudes donaran suport a les activitats inicials per a la constitució de nous consells reguladors o òrgans de gestió de les denominacions d’origen protegides i indicacions geogràfiques protegides, com per exemple, els costos de lloguer dels locals, del personal administratiu, d’assessoria legal i de material informàtic, entre altres.

També contribuiran als costos de les mesures de control obligatòries suportats pels consells reguladors valencians i altres entitats associatives gestores de l’autorització de l’ús de la marca CV, en relació amb els règims de qualitat. Tal seria el cas dels estudis de mercat, concepció i creació de productes, així com la preparació de sol·licituds per al reconeixement dels règims de qualitat.

A més, finançaran els costos de les activitats de promoció i informació suportats pels esmentats consells i entitats. En este apartat entraria l’organització i participació en concursos, fires comercials o exposicions, l’edició de publicacions destinades a l’augment de la sensibilització dels productes agrícoles entre el públic en general i campanyes de promoció dirigides al consumidor.