L’Associació que engloba als Pobles més Bonics d’Espanya ha creat una nova pàgina web i una aplicació per a mòbils amb la finalitat de promocionar la riquesa natural, el patrimoni i un turisme sostenible i rural a través de les noves tecnologies. Junt amb El Castell de Guadalest, Peníscola, i Vilafamés, Culla i Morella són els representants de la Comunitat Valenciana dels 105 pobles de la Xarxa Nacional.
El president de l’Associació, Francisco Mestre, ha afirmat que es tracta d’una aposta “firme i decidida” pel turisme rural sostenible i per la promoció d’aquestes localitats, doncs aquests projectes suposaran una empenta important a escala turística; tant la Web com l’App permeten crear un vincle més proper entre el visitant i el poble.
“La nostra pàgina web és un dels portals més visitats d’internet dedicats al turisme rural, aglutinant milions de visites”, ha detallat Francisco Mestre, afegint que “Els nostres seguidors ens demandaven una app que poguera comunicar-se amb la nostra web i un espai propi dins d’aquesta app per a cadascun dels nostres visitants, on pogueren portar el compte, per exemple dels pobles ja visitats o poder saber quines festes i esdeveniments se celebraran en els pròxims dies als nostres pobles, entre altres novetats”.
La Nova App es pot descarregant cercant “Pueblos Bonitos de España” al Play Store o App Store, també es pot baixar des de la pàgina web de l’associació. En aquesta plataforma es poden marcar continguts com “Preferits”, es pot connectar al GPS de Google, compartir en xarxes socials… Però, la novetat d’aquesta aplicació és causada per l’ús de la “Village Card”, una espècie de passaport digital en el qual es pot anar acumulant punts segons el nombre de poblacions visitades.
“L’App ens dona l’oportunitat de mostrar a tothom la riquesa turística, patrimonial i cultural dels nostres 105 pobles. A un sol clic tenim no sols els llocs que cal visitar amb imatges i una breu ressenya sinó també detalls de les principals festes i els seus plats més tradicionals, mostrant així en conjunt tot el valor que els bells pobles de la xarxa ofereixen a qualsevol visitant”, conclou Francisco Mestre.
Ambdues plataformes s’han pogut realitzar gràcies a una inversió superior als 30.000 euros amb el suport de la Secretaria d’Estat de Turisme.