Diputació de Castelló continua apostant per una Penyagolosa Trails que incrementa l’impacte turístic i econòmic de la província

937
PUBLICITAT

Nota de premsa de Penyagolosa Trails

Penyagolosa Trails celebra la ferma aposta de Diputació de Castelló per la promoció de la província a través de l’organització d’un gran esdeveniment esportiu d’aquesta envergadura. Una edició més, Diputació de Castelló s’erigeix ​​com Official Sponsor de la prova, enfortint la seva condició d’escenari esportiu de primer nivell. Una prova de rellevància en el calendari esportiu nacional i internacional que no només promociona l’esport, sinó que, a més, es consolida com un òptim impulsor turístic, generant un impacte positiu en el teixit econòmic castellonenc i potenciant el valor de marca territori per a la província .

L’organització de Penyagolosa Trails indica que, dels 1.800 participants que correran la CSP (110 quilòmetres) i la MiM (60 quilòmetres), el 90% són homes i el 10% són dones. Pel que fa a dades demogràfiques a nivell nacional, cal destacar que el 85% d’inscrits procedeixen de la Comunitat Valenciana, i, d’ells, el 51% de la província de Castelló. Així mateix, en Penyagolosa Trails el 5% de participants són internacionals, un percentatge meritori després d’aquest any singular, destacant els països de França i Regne Unit. Cal destacar que tots ells vénen amb el certificat de vacunació, amb el de recuperació, amb un certificat negatiu de PCR (la mostra s’ha d’haver pres en les 72 hores anteriors a l’arribada a Espanya) o amb un certificat negatiu d’antígens (realitzat en les 48 hores prèvies a l’entrada al país).

Després cancel·lar l’edició de 2020, i superar una etapa marcada per la crisi sanitària i econòmica global, on molts sectors van veure paralitzada la seva activitat, la visita durant aquest cap de setmana (de l’15 a l’17 d’octubre) de corredors i acompanyants als municipis pels quals transcorren les dues proves porta amb si el registre de pernoctacions turístiques i generació d’activitat en els negocis locals, i, amb això, el rellançament de l’turisme a la província. Cal destacar que l’organització ha establert una sèrie d’estrictes mesures de seguretat per garantir la salut de tots els agents intervinents, que passen pel obligatori ús de mascareta durant els accessos a alguns serveis i en els trams de l’recorregut en què es travessa un nucli urbà.

Diputació de Castelló, sota la marca “Castelló, escenari esportiu” posa en valor el combo turisme i esport, i dóna suport, una edició més, a Penyagolosa Trails com una prova esportiva que s’ha convertit en referent del Trail Running i que impulsa a Castelló com a territori de gran valor per visitar, i per practicar i competir en esports a l’aire lliure.

Sobre el trofeu de Penyagolosa Trails 2021

Tania Baños, responsable de l’àrea d’Esports de la Diputació de Castelló i Tico Cervera, director de Penyagolosa Trails, han posat amb el trofeu que rebran els guanyadors i guanyadores de Penyagolosa Trails 2021. Dissenyat pel reconegut artista castellonenc Manuel Sáez, neix de creuar l’empremta real i metafòrica que deixen els pelegrins de les Useres, amb el rastre que imprimeixen i segueixen els atletes en la cursa, compartint un territori que senten com a seu. Representa una empremta que, al materialitzar-se en tres dimensions, recorda a un peu. Una petita escultura que pren forma encadenant un oval rere l’altre, element que en diferents cultures simbolitza l’eternitat. Per a aquesta edició, el trofeu s’ha dissenyat en morat, un color associat al moviment feminista, que representa un canvi significatiu després dels colors blau i verd que es van utilitzar en les dues edicions predecessores (2018 i 2019 respectivament)