La plantilla de la Diputació podrà a acollir-se a dues jornades consecutives de teletreball per setmana

554
PUBLICITAT

Nota de premsa de la Diputació de Castelló

La Diputació de Castelló ampliarà des del 9 de novembre la possibilitat de sol·licitar la modalitat de teletreball d’un a dos dies per setmana, que hauran de ser consecutius. Així ho ha comunicat en el matí de hui el diputat provincial de Recursos Humans, Santiago Agustí, als integrants del comité de seguretat i salut laboral, explicitant també que queden al marge d’aquesta mesura les persones que exercisquen un lloc de treball que per la seua naturalesa no es puga desenvolupar des de casa.

Es tracta d’una decisió que s’adopta després de l’entrada en vigor del Reial Decret de 25 d’octubre de 2020 sobre la declaració de l’Estat d’Alarma i la posterior Resolució de 24 d’octubre de 2020 de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública que inclou mesures addicionals excepcionals d’aplicació en la Comunitat Valenciana.

La modificació del Pla d’Incorporació dels Empleats públics de la Diputació amb motiu de la Nova Normalitat també estableix que en cas de confinament de filles o fills menors de 14 anys, la progenitora o el progenitor podrà desenvolupar la seua activitat laboral mitjançant teletreball.

Pel que respecta als casos de possible contacte estret amb un positiu confirmat per PCR, el protocol a seguir serà l’establit per les autoritats sanitàries, tal com es ve ocorrent en l’actualitat. També s’estableix que quan una empleada o un empleat públic presenten simptomatologia compatible amb la Covid-19 haurà de comunicar-lo immediatament i romandre a casa sense anar a treballar.

A més, es manté la vigència de totes les mesures contemplades en el Pla de Contingència aprovat per la Junta de Govern i que es vénen aplicant des de la finalització del confinament.

El diputat de Recursos Humans, Santiago Agustí, ha manifestat que la proposta realitzada per l’equip de govern es correspon amb la nova situació sanitària que ve determinada per l’evolució de la pandèmia de la Covid-19 i s’adopta «per a minimitzar els riscos en l’àmbit laboral». D’aquesta manera, afegeix, «reafirmem la nostra voluntat de cuidar dels nostres funcionaris i del públic al qual atenen i donen servei».