Ares promociona la gastronomia com a atractiu turístic de l’Alt Maestrat

1181
PUBLICITAT

Nota de premsa d’Alt Maestrat Human Land

-Aquesta activitat ha permès assaborir els exquisits productes de l’empresa Bolíssim de Vilafranca, així com els excel·lents vins de Clos d’Escarracordes de les Useres.

L’acte ha comptat amb el suport dels projectes de promoció gastronòmica ‘Castelló Ruta de Sabor’ i ‘L’Exquisit Mediterrani’

La Plaça Major d’Ares de Maestrat va acollir, la vesprada de dissabte, una activitat en què la gastronomia més autèntica i de proximitat va ser la protagonista. L’esdeveniment, patrocinat per l’Associació Intermunicipal de Benassal, Catí, Culla i Ares de Maestrat, comptava amb una degustació de productes artesanals i un tast de vins que va fer les delícies de veïns i visitants.

Aquesta cita, promoguda per l’Ajuntament d’Ares, ha permès assaborir els exquisits productes de l’empresa Bolíssim de Vilafranca, així com els excel·lents vins de Clos d’Escarracordes de les Useres. La mostra ha comptat amb una degustació d’elaboracions tan tradicionals com el ‘bolo’, ‘napoleons’, canelons de muntanya i un exitòs paté vegà a partir de matèries primeres com la ‘tomata de penjar’, ametlla d’Albocàsser o oli d’oliva de Cabanes. Cal destacar que Bolíssim és un projecte empresarial de recent creació, impulsat per dos joves emprenedors de Vilafranca que aglutina els millors ingredients per lluitar contra la despoblació i que ofereix plats tradicionals preparats. Per la seua banda, el tast de vins incloia una copa de vi de negre, una altra de rosat i una de blanc, pertanyents a aquesta consolidada celler de la IGP Castelló.

L’assistència a l’esdeveniment va tindre un aforament limitat a 60 persones, amb ús de mascareta obligatori, així com el compliment de les mesures per evitar els contagis per la Covid-19. A més, l’acte comptava amb el suport dels projectes de promoció gastronòmica ‘Castelló Ruta de Sabor’ i ‘L’Exquisit Mediterrani’ promoguts per la Diputació de Castelló i la Generalitat Valenciana, respectivament.

La gerent de l’Associació, Berta Claramonte, explicava que “aquest any, des de l’associació hem apostat per posar en valor la gastronomia del nostre territori, amb accions tan destacades com els tastos i demostracions en els diferents municipis, així com altres iniciatives promocionals en suport a la restauració en aquest complicat context en què estem immersos “.