Terres del Maestrat explora a Sant Mateu la gastronomia com a producte i experiència turística

751
PUBLICITAT
  • Rossell, Tírig, Traiguera i Sant Mateu han acollit les 4 Jornades de Sensibilització Turística

La gastronomia com a producte i experiència turística ha sigut la protagonista aquest matí a l’auditori de Sant Mateu. I és que Terres del Maestrat: ànima interior ha organitzat la quarta de les Jornades de Sensibilització Turística seguint l’estela de Rossell, Tírig i Traiguera. L’acte, com tots els anteriors, ha complit els protocols de prevenció contra la Covid-19.

Marc Esteller, regidor de turisme de Sant Mateu, ha iniciat la Jornada felicitant el treball realitzat per Kevin Salvador i tot el seu equip a més de reivindicant la necessitat de continuïtat del projecte més enllà dels 3 anys del Pla de Dinamització i Governança Turística. Per part seua, el president de l’Associació Terres del Maestrat ha tornat a explicar les bases del projecte que impulsa el potencial turístic de la zona “perquè siga un revulsiu socioeconòmic per al nostre territori i per als nostres veïns i veïnes”.

La cita ha comptat, com a ponents, amb Carmen Urbano, Directora General de Promoció i Innovació Agroalimentària del Govern d’Aragó i Evarist Caselles, director de Turisme València que han coincidit a valorar el turisme com un motor transversal capaç de dinamitzar altres sectors econòmics, com és el cas del sector gastronòmic. Així, Urbano, a més d’explicar projectes de l’administració aragonesa que uneixen el turisme amb el sector alimentari ha destacat, entre altres, la importància de la col·laboració i d’oferir un producte turístic singular. Per part seua, Caselles ha desgranat l’essència del projecte ‘Del Tros al Plat’, una iniciativa que parteix d’un nou mercat de turisme que busca l’autenticitat en l’experiència. Després de les preguntes i el debat posterior, la clausura l’ha realitzada per videoconferència Herick Campos, Director General de Turisme, qui ha agraït el treball de la Diputació de Castelló i les mancomunitats per a dur a terme els plans de dinamització i governança turística, que impulsen la cogestió i la cohesió territorial. Campos ha manifestat la voluntat de continuïtat dels plans.

Després de la trobada, s’ha dut a terme una visita exprés a Sant Mateu, on els participants han pogut conéixer gràcies a Ivan Ortí alguns dels secrets de la seu de l’Oficina de Turisme de Sant Mateu i de l’església arxiprestal de la localitat.

Les trobades van arrancar a Rossell el passat 9 de setembre. Allí es va explicar la importància dels Plans de Dinamització i Governança Turística Terres del Maestrat. I van continuar el passat 16 de setembre en Tírig, amb el turisme com a motor de desenvolupament socioeconòmic com a eix primordial. El 23 de setembre a la Font de la Salut de Traiguera es va tractar la importància del màrqueting i la comunicació per a les destinacions turístiques.

Les Jornades de Sensibilització Turística formen part del Pla de Dinamització i Governança Turística Terres del Maestrat que compta amb el suport de Turisme Comunitat Valenciana, el Patronat Provincial de Turisme i integra als municipis de Canet lo Roig, Cervera del Maestre, La Jana, Rossell, Sant Jordi, Sant Mateu, Tírig, Traiguera, Vilar de Canes i Xert.