Educació convocarà les oposicions a Infantil i Primària en 2022 en les mateixes condicions en què estaven previstes

661
Comissió General d'Educació
Comissió General d'Educació
PUBLICITAT

Nota de premsa Generalitat Valenciana

  • La decisió s’ha pres en la Comissió General d’Educació, que reuneix representants de les comunitats autònomes i el Ministeri d’Educació i Formació Professional

La Comissió General d’Educació ha reunit aquest dimecres el secretari d’estat d’Educació i els viceconsellers i secretaris autonòmics, entre els quals ha participat el secretari autonòmic d’Educació i FP, Miguel Soler. En aquesta reunió, prèvia a la Conferència Sectorial d’Educació que reunirà els consellers i conselleres autonòmics, i la ministra d’Educació i FP, s’ha determinat, a petició d’Educació de la Generalitat, prorrogar el Reial decret 84/2018 que assegura la celebració de les oposicions a Infantil i Primària per a 2022 en les mateixes condicions en què estaven dissenyades.

El Reial decret 84/2018 fa referència a aspectes com els temaris, temes a triar en els exàmens, barem de mèrits, etc., per a les oposicions que s’han celebrat aquests últims anys.

L’acord de la Comissió General dona via lliure a l’ajornament de les oposicions docents en el sistema educatiu valencià pactat entre la Conselleria d’Educació i els sindicats docents amb motiu de la impossibilitat de celebrar enguany les oposicions previstes de Secundària i altres cossos per l’estat d’alarma sanitària.

Cal recordar que Educació de la Generalitat va acordar el passat 27 de març amb representants sindicals que les oposicions de Secundària i altres cossos, que havien d’arrancar el pròxim 18 de juny, s’ajornen fins a juny de 2021 mantenint-se les mateixes condicions. Es tracta de 4.295 places, de les quals 3.575 són de lliure accés.

Així mateix, les oposicions previstes en 2021 per a Infantil i Primària, en què es convocaran inicialment al voltant de 2.500 places, s’ajornaran fins a 2022 amb les condicions actuals marcades en l’esmentat Reial decret 84/2018, tal com s’ha decidit aquest dimecres en la Comissió General d’Educació.

Continguts i avaluació

Tal com va comunicar aquest dimarts la Generalitat a la comunitat educativa valenciana, és molt important que, durant les vacances de Pasqua, s’analitzen “amb calma” les tasques que s’estan proposant a l’alumnat i que es continue avançant en la coordinació de les tutories amb els seus respectius equips educatius perquè el conjunt de les tasques proposades siga assumible per l’alumnat.

Per tot això, a més de la reflexió general sobre les tasques que cal desenvolupar mentre dure la suspensió de l’activitat educativa presencial, Educació de la Generalitat ha demanat a la comunitat educativa que, per als pròxims dies no lectius, no es proposen noves tasques curriculars a l’alumnat, sinó que es mantinguen els contactes amb l’alumnat i les seues famílies.

A més, en la comunicació d’aquest dimarts, es tornava a incidir en la carta enviada el 27 de març: “És fonamental que les tasques que marque el professorat servisquen per a reforçar i consolidar els aprenentatges efectuats en els dos primers trimestres del curs, fomentant les rutines de treball i mantenint l’hàbit d’estudi, establint horaris i ajudant les famílies a portar aquest confinament de la millor manera possible. No podem, ni volem, exigir que desenvolupeu els mateixos aspectes del currículum que durant un període de classe presencial. Sabem que és impossible i, inclús en els casos en què no ho fora, podria ser perjudicial per la desigualtat d’accés real i efectiu als mitjans telemàtics d’una part important del nostre alumnat».

“Per aquest motiu és imprescindible adaptar el que s’ha previst per a l’últim trimestre del curs en les programacions didàctiques a la pràctica possible i real en aquestes circumstàncies, a fi de seleccionar exclusivament els continguts que es consideren més rellevants per al desenvolupament de les competències bàsiques en l’educació obligatòria i aquells que es consideren imprescindibles per a l’alumnat que finalitzarà un cicle de Formació Professional, Batxillerat o els altres ensenyaments postobligatoris”, segons la carta.

Quant a l’avaluació de l’alumnat de les diferents etapes i nivells educatius, Educació de la Generalitat està treballant de manera coordinada amb el Ministeri d’Educació i les altres comunitats autònomes per a adaptar les normes relatives a l’avaluació a la situació actual, analitzant els diferents escenaris en funció de quan es puga tornar a l’activitat educativa presencial.

Per tant, es comunicaran les decisions en els moments oportuns, però, en tot cas, de la mateixa manera que es va fer amb la prova d’accés a la universitat, l’avaluació en els diferents nivells i etapes educatives s’adaptarà al procés d’ensenyament i aprenentatge que s’haja pogut fer al llarg de tot el curs, tenint en compte el temps que dure l’activitat educativa no presencial i que no tot l’alumnat ha tingut les mateixes condicions d’accés al currículum ni de suport que sí que té mentre s’exerceix l’activitat educativa presencial.